Izaugsme reklāmas nozarē varētu atsākties 2012.gadā, biznesa portālam "Nozare.lv" pastāstīja Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents Ģirts Ozols.
Kā vēsta Ozols, lai arī nākamajā gadā reklāmas nozari joprojām būtiski ietekmēs tādi faktori kā mājsaimniecību rocības samazināšanās turpinājums un mediju tirgus fragmentācija, būtisku pienesumu sniegšot reklāmas nozarē strādājošo pozitīvisms. "Taču, runājot par nozares izaugsmi, 2012.gads būs ticamāks pozitīva lūzuma punkts, liekot reklāmas tirgum augt, salīdzinot ar iepriekšējo gadu," norāda Ozols.
Asociācijas prezidents arī prognozē, ka 2011.gads sociālajiem medijiem būs stabils gads, bet visstraujāk varētu attīstīties tie mediju kanāli, kuri dod vistiešāko biznesa atdevi - televīzija un internets. Ozols arī uzskata, ka nākamo trīs gadu laikā vadošie mediju veidi savas pozīcijas saglabās.
"Iespējams nākamajā gadā parādīsies kādi jauni reklamēšanas paņēmieni, taču tie vairāk būs balstīti uz salīdzinoši šauru interesentu loku gan reklāmas nozarē, gan arī klientu konkrētajās biznesa kategorijās un segmentos," klāsta Ozols.
Runājot par valdības veselības nostādnēm nākamajam gadam un to, kā tās varētu ietekmēt reklāmas nozares uzņēmumus, Ozols komentē, ka tā esot apbrīnojama tuvredzība.
"Vai kāds no šo nostādņu iniciatoriem nav aizdomājies līdz tam, kādēļ citās valstīs, piemēram, salīdzinoši pārtikušajā Zviedrijā vai Šveicē, nav šādu rosināto reklāmas ierobežojumu? Ne jau tādēļ, ka tiktu mīlētu reklāmas nozare, bet viņi apzinās, ka vidējās rocības mājsaimniecībai "tīrie" un "dabiskie" produkti nav pa maciņam. Tāpat šīs valdības apzinās, kādas būs sociāli politiskās sekas, ja vienā dienā mediju rīcībā būs par 15% līdz 25% mazāk reklāmas ieņēmumu," pauž Ozols.
Reklāmas asociācija ir sabiedriska organizācija, kas dibināta 1994.gadā ar mērķi apvienot reklāmas industrijā trīs darbojošās puses - reklāmdevējus, medijus un aģentūras.
Reklāmas asociācijas galvenie uzdevumi ir sakārtot reklāmas tirgu, uzlabojot reklāmas kvalitāti, veidojot pozitīvu reklāmas tēlu sabiedrībā un cīnoties pret jaunu likuma normu izstrādāšanu, kas ierobežotu reklāmas izvietošanu medijos. Pakāpeniski paplašinoties, patlaban tā apvieno 61 biedru.