Aptaujā noskaidro, kādas preces Latvijas iedzīvotāji visbiežāk iegādājas ar atlaidi

© Ģirts Ozoliņš / F64

Dzeltenas vai sarkanas, lielāka izmēra, ar uzrakstu treknrakstā – tā izskatās tipiskas preču cenu zīmes, kuras liela daļa pircēju ar acīm vienmēr sameklē, veicot savus ikdienas pirkumus. Kā vēsta NielsenIQ pārstāve, pēc Strategic Planner Global apkopotajiem datiem gandrīz puse Latvijas iedzīvotāju (48 %) izvēlas preces, kurām ir atlaide, tādējādi ierindojot Latviju un tās atlaižu kultūru trešajā vietā starp visām 28 Eiropas valstīm.

Atlaižu kultūra ir būtisks pircēju virzītājspēks, kas mudina ne vien meklēt preces par izdevīgām cenām bet arī iepirkt konkrētas preču grupas ilgākam laikam, ja tās ir pieejamas par izdevīgāku cenu. Tādējādi pircējiem tiek sniegta rīcības brīvība plānot savus pirkumus un budžetu atbilstoši tā brīža cenām veikalos.

Starp populārākajām pārtikas precēm, kuras Latvijas iedzīvotāji iegādājas ar atlaidi, ir kafija (71 %), jogurts (61 %), kartupeļu čipsi un līdzīgas uzkodas (60 %), saldējums (53 %) un skābais krējums (49 %). Savukārt nepārtikas preču segmentā līderos izvirzās zobu pasta (65 %), higiēniskās salvetes (62 %), šampūns (62 %), baterijas (60 %) un dušas želeja (60 %).

Tādas preces kā kafija, zobu pasta, šampūns un dušas želejas, vienmēr būs nepieciešamas, turklāt tās pietiek ilgākam laikam, tāpēc šādus pirkumus var ieplānot laicīgi vai veidot savlaicīgas rezerves, lai brīžos, kad kāds no produktiem beidzas, nav jāpiedzīvo diskomforts. Visticamāk, ka tieši tādēļ šīs konkrētās preces ieņem līderu pozīcijās ar atlaidi pirkto preču sarakstā. Kas attiecas uz jogurtu un krējumu - šīm precēm piedāvājuma klāsts ir tik plašs, ka vienmēr atradīsies kāda prece, kurai tobrīd būs atlaide. Savukārt čipsi, uzkodas un saldējums ir preces, kuras tiek iegādātas atpūtas brīžiem, tāpēc no lielā sortimenta parasti tiek izvēlētas preces ar atlaidi, neiedziļinoties tādās detaļās kā produkta ražotājs, sastāvs un citi.