Ventspilī Pirmajos Ziemassvētkos atvērts rekonstruētais Ventas tilts, autovadītāji un gājēji to gaidījuši kopš 2009. gada vasaras.
Visu šo laiku satiksmi organizēja pa Apvedtiltu, kas gadu iepriekš uzbūvēts speciāli šim nolūkam. Ventas tilta jaunās aprises bija skatāmas jau uz pilsētas svētkiem, kad teorētiski tam vajadzēja būt gatavam, taču aizkavējās detaļu piegāde svarīgākajai tilta daļai – paceļamajiem laidumiem. Slogojot tiltu, izmantoja sešas piekrautas automašīnas, kas katra svēra
40 tonnas. Nekādas atkāpes nav konstatētas – tilts minimāli padevās: dzelzsbetona daļā nostaigāja 3 milimetrus, metāla laidumi – 15 milimetrus, bet paceļamajā daļā 45 milimetrus. Brīvostas pārvaldnieka vietnieks Arnis Mazalis stāsta, ka šie rādītāji ar krietnu rezervi iekļaujas maksimālajos pieļaujamajos robežlielumos. Tātad tehniskā ziņā pasūtītājs ir apmierināts, paliekošas deformācijas nav novērotas. Bet par nokavētajiem būvniecības termiņiem – ģenerāluzņēmējam Latvijas tilti jau dota ziņa, ka nāksies maksāt sodanaudas un, iespējams, arī kompensāciju pasažieru pārvadājumu uzņēmumam Ventspils reiss, kam pāris lieku kilometru līkums saplusojās lielā nodedzināta benzīna daudzumā. Noprotams gan, ka uzņēmējs jau rēķinājās ar šādiem riskiem, konkursā piesakot teju neiespējamu celtniecības ātrumu. Par konkrētām soda sankcijām vēl notiks sarunas, bet tilta lietošanu un virināšanu tās nekavēs.
***
UZZIŅAI
Ventas tilts ekspluatācijā nodots 1963. gadā. Arī toreiz tilta vidējā daļa tika būvēta kā paceļama, taču tehnisku problēmu dēļ to nebija iespējams izmantot. Vienu reizi to pacēla un tad ar mokām nolaida uz desmitiem gadu. Pēc rekonstrukcijas tilts kļuvis par divām joslām platāks Tilta rekonstrukcija izmaksājusi vairāk nekā desmit miljonus eiro. Finansētājs ir Eiropas kohēzijas fonds.