PV jauno vilcienu iegādes konkursa rezultātus paziņos februārī

AS "Pasažieru vilciens" (PV) jauno vilcienu iegādes konkurss varētu noslēgties februāra vidū, biznesa portālam "Nozare.lv" prognozēja uzņēmumā.

PV preses pārstāvis Egons Ālers skaidro, ka piedāvājumu iesniegšanas termiņš ir 24.janvāris. Pēc piedāvājumu saņemšanas ilga vērtēšanas procedūra netiekot plānota, jo viss tikšot "izsvērts un mērīts", vadoties jau pēc tehnisko projektu un finansējuma piedāvājuma konkrētiem parametriem.

"Domājams, ka vērtēšana aizņems pāris nedēļas," sacīja Ālers.

Jau ziņots, ka Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) atzinis par nepamatotām AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca" (RVR) un Šveices kompānijas "Stadler Bussnang AG" sūdzības par PV rīkoto jaunu vilcienu iegādes konkursu un atļāvis turpināt minētā iepirkuma procedūru.

Kā liecina IUB interneta mājaslapā publicētie lēmumi, kā nepamatotu birojs novērtējis RVR sūdzību, kurā uzņēmums apstrīdēja PV 13.septembra lēmumu, ar kuru PV atzina RVR pieteikumu konkursā par atbilstošu kandidātu atlases nolikumā noteiktajām kvalifikācijas prasībām un kvalificēja RVR nākamajai kārtai kombinācijā ar kompāniju "Bombardier".

Ar apstrīdēto lēmumu PV bija noteicis, ka "līgumtiesību piešķiršanas gadījumā RVR un "Bombardier" kopā uzņemas atbildību un saistību izpildīt iepirkuma līgumu, "Bombardier" uzņemoties atbildību un izpildot jebkuru no iepirkuma līguma saistībām, ja to neizpildīs RVR".

Ar minēto 13.septembra lēmumu konkursa otrajai kārtai kvalificēti arī kandidāti "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) un "Stadler Bussnag AG".

Iepirkumā līdz 2015.gadam paredzēts iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Pirmie jaunie vilcieni varētu sākt kursēt 2012.gada beigās. Konkursa uzvarētājam 30 gadu būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana. Iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas aptuveni 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs apmēram 100 miljoni latu. Šāda tipa vilcienu apkopes un uzturēšanas izdevumi 30 gadu laikā ir līdzvērtīgi vilcienu iegādes cenai.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV pārveidots par valsts uzņēmumu.

Latvijā

Kārtējie trīs miljoni, kas iztērēti valstij neizdevīgi un izšķērdīgi. Zaļais kurss drīzāk izmantots kā aizsegs nepamatotam līdzekļu izlietojumam. Tik skarbi ir Valsts kontroles secinājumi par zemkopības ministrijas e auto uzlādes staciju tīklu. Revidenti materiālus nodevuši tiesībsargiem un Iepirkumu uzraudzības birojam, vēsta "Nekā Personīga".

Svarīgākais