Pirmie jaunie elektrovilcieni Latvijā izjauktā veidā tiks piegādāti jūnija beigās vai jūlija sākumā, otrdien intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K).
Viņš atzīmēja, ka sākotnēji bija plānots, ka jaunie elektrovilcieni Latvijā tiks nogādāti pa dzelzceļu, taču kara dēļ tas vairs nav iespējams, tāpēc vilcienu ražotājs - Čehijas "Škoda Vagonka" - nolēmis vilcienus piegādāt pa autoceļiem.
"Protams, karš ir iespaidojis piegādes veidu - bija paredzēts, ka no rūpnīcas Čehijā caur Slovākijai, Ukrainai un Baltkrievijai šie vilcieni pa dzelzceļu nonāks Latvijā. Tagad tas nav iespējams, tāpēc ražotājs ir izvēlējies vest katru vagonu atsevišķi pa ceļu. Tā ir lielgabarīta krava ar ļoti lielu specifiku, kuras pārvadāšanai ir nepieciešams saņemt atļaujas, pārbaudīt, vai ceļā visi tilti, visi pārvadi iztur svaru," skaidroja Linkaits.
Viņš arī norādīja, ka jauno elektrovilcienu piegādes maršruta izstrāde šobrīd ir tuvu noslēgumam.
"Līdz ar to pirmos vagonus izjauktā veidā mēs sagaidām šeit Latvijā jūnija beigās, jūlija sākumā. Tad tie šeit Latvijā tiks atkal salikti kopā, testēti un sertificēti," sacīja Linkaits, piebilstot, ka pasažieru pārvadājumi ar jaunajiem elektrovilcieniem varētu sākties nākamā gada sākumā.
Jau vēstīts, ka VAS "Pasažieru vilciens" līgumā ar Čehijas "Škoda Vagonka" par elektrovilcienu piegādi šopavasar veikti grozījumi, nosakot pirmo vilcienu piegādes termiņu 2023.gada 19.janvārī. Vienlaikus visu 32 elektrovilcienu piegādes gala termiņš nav mainīts.
Līguma grozījumos teikts, ka pirmie 23 vilcieni tiks piegādāti 2023.gada pirmajā pusgadā, bet pārējie deviņi elektrovilcieni tiks piegādāti līdz 2023.gada beigām.
Līguma grozījumos skaidrots, ka uzņēmuma darbību ietekmēja Covid-19 pandēmija, un tās izplatības mazināšanai noteiktie ierobežojumi.
Tāpat ziņots, ka dienu pirms Krievijas iebrukuma Ukrainā, proti, 23.februārī, uzņēmuma "Škoda Vagonka" vadītājs Martins Bednarzs norādīja, ka pirmo elektrovilcienu testēšanai Latvijā varētu nodot martā vai aprīlī. Visus 32 elektrovilcienu sastāvus "Škoda" iepriekš bija apņēmusies piegādāt līdz 2023.gada beigām.
Projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro.
Jauno vilcienu sliežu ceļa platums ir 1520 milimetri, bet sastāva kopējais garums - apmēram 110 metru. Katrā vilcienā paredzētas 436 sēdvietas un 454 stāvvietas, kā arī divas vietas ratiņkrēsliem. Vilcienu maksimālais ātrums paredzēts 160 kilometri stundā.