Aizvadītajā naktī sākta amonjaka kravas izvešana no SIA "Ventamonjaks"

Attēlam ir ilustratīva nozīme. © Kaspars Krafts/F64

Aizvadītajā naktī ir sākta sašķidrinātā amonjaka kravas uzkraušana uz kuģa, kurš to izvedīs no Ventspils ostas termināļa, informēja Valsts vides dienestā (VVD).

Kuģis ostā ienācis ceturtdien. SIA "Ventamonjaks" skaidro, ka uzkraušana tiks pabeigta tuvākajā laikā un šajā nedēļas nogalē kuģis atstās ostu.

VVD skaidro, ka pilnīgai sašķidrinātā amonjaka izvešanai no Ventspils ostas termināļa nepieciešami divi tankkuģi. Paredzams, ka kravas izvešana turpināsies šajā nedēļas nogalē. Tiklīdz viens no kuģiem būs atstājis ostu, otrs tankkuģis ir gatavs sākt atlikušās kravas uzkraušanu.

VVD uzsver, ka situācija tiek kontrolēta, nav drošības risku, kas būtu saistīti ar sašķidrinātā amonjaka uzglabāšanu. Pēc kravas izvešanas VVD uzdos nekavējoties organizēt termināļa darbības apturēšanu un sākt termināļa iekonservēšanas procesu, kas aizņems vairākus mēnešus.

Jau ziņots, VVD, saskaņojot ar SIA "Ventamonjaks", bija pagarinājis sašķidrinātā amonjaka izvešanas termiņu no Ventspils ostas termināļa līdz 20.maijam. VVD veic stingru uzraudzību un atkarībā no tālākas situācijas virzības lems par vajadzību SIA "Ventamonjaks" piemērot normatīvajos aktos paredzēto piespiedu izpildes mehānismu.

Latvijā

Eiropas pievienotās vērtības nodokļa (PVN) noteikumu labirints nonācis dilemmas priekšā. Pēc starptautisko ekspertu domām, vajadzīgas steidzamas PVN reformas. Eiropas Komisija ir saņēmusi stratēģisku dokumentu – starptautiskas ekspertu grupas ziņojumu par PVN sistēmas izmaiņām. Galvenais postulāts ir vienkāršot un apvienot nodokļu sistēmas. Tas var notikt tikai uz samazinātā PVN likmju un privilēģiju likvidēšanas rēķina, raksta Polijas medijs "wnp.pl".

Svarīgākais