Saeimā lemj par pasažieru pārvadājumu sakārtošanu

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas deputāti trešdien, 22.decembrī, otrajam lasījumam gatavojot grozījumus Autopārvadājumu likumā, atbalstīja vairākas iniciatīvas, kas sakārto taksometru pakalpojumu sniegšanu un ierobežo nelegālu pasažieru pārvadāšanu.

Komisija atbalstīja Satiksmes ministrijas priekšlikumu liegt taksometru vadītājam, aizvedot pasažieri uz citu administratīvo teritoriju, atpakaļceļā uzņemt pasažierus.

Šobrīd spēkā esošā likuma norma to pieļāva, un tā tika izmantota kā atruna, kāpēc Rīgā faktiski strādā vairāki simti taksometru, kas reģistrēti attālākās pašvaldībās. Rīgā licence izsniegta apmēram 1400 taksometriem, taču vēl vismaz 500 taksometru katru dienu strādā Rīgā, lai arī reģistrējuši savu darbību citās pašvaldībās, informēja Satiksmes ministrijas pārstāvis.

Rīga savas pilsētas taksometriem nosaka augstākas kvalitātes prasības, taču iespējas apiet likuma normas neļauj sakārtot šo biznesa jomu, skaidroja deputāts Ainārs Šlesers (PLL).

Deputāti šodienas sēdē diskutēja arī par nepieciešamību taksometros nodrošināt iespēju norēķināties ar bankas kartēm. Mazajās pašvaldībās norēķināšanās ar kredītkartēm nav tik aktuāla, tāpēc pašvaldībām būtu jādod tiesības atteikties no šīs prasības, rosināja deputāts Dzintars Zaķis (Vienotība). Komisija vienojās par šo jautājumu lemt, likumprojektu sagatavojot trešajam lasījumam, un šodien atbalstīja priekšlikumu, ka vieglā taksometra vadītājam pasažierim jāizsniedz kases čeks.

Tāpat komisija atbalstīja grozījumus, kas ierobežo nelegālos pasažieru autobusu pārvadājumus. Jau ilgstoši pastāv problēma, ka personas, kuras saņēmušas licenci komercpārvadājumiem, ar autobusiem veic pārvadājumus noteiktos maršrutos, ar fiksētu biļetes maksu un galapunktu. Šādi pārvadātāji pirms maršruta autobusiem pieturās „salasa” pasažierus. Būtībā šādas darbības ir maskēti pasažieru regulārie pārvadājumi, norādīja Satiksmes ministrijas pārstāvji, taču pārbaužu laikā autobusu vadītāji apgalvo, ka veic neregulārus pārvadājumus.

Lai risinātu šo problēmu, komisija atbalstīja priekšlikumu, ka uz tādiem pārvadātājiem, kas izmanto sabiedriskā transporta pieturvietas, attieksies tādas pašas prasības, kādas piemēro regulārajiem pasažieru pārvadājumiem.

Šobrīd pasažieru neregulāro pārvadājumu tiesiskais regulējums ir ļoti vispārīgs, tāpēc deputāti vienojās, ka līdz 2011.gada 1.jūnijam Ministru kabinetam jāizstrādā detalizēta šādu pārvadājumu veikšanas kārtība.

Svarīgākais