IUB atļauj "Pasažieru vilcienam" turpināt ap 144 miljonu latu vērto jaunu vilcienu iegādes konkursu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) atzinis par nepamatotām AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca" (RVR) un Šveices kompānijas "Stadler Bussnang AG" sūdzības par aptuveni 144 miljonus latu vērto AS "Pasažieru vilciens" (PV) rīkoto jaunu vilcienu iegādes konkursu un atļāvis turpināt minētā iepirkuma procedūru.

Kā liecina IUB interneta mājaslapā publicētie lēmumi, kā nepamatotu birojs novērtējis RVR sūdzību, kurā uzņēmums apstrīdēja PV 13.septembra lēmumu, ar kuru PV atzina RVR pieteikumu konkursā par atbilstošu kandidātu atlases nolikumā noteiktajām kvalifikācijas prasībām un kvalificēja RVR nākamajai kārtai kombinācijā ar kompāniju "Bombardier".

Ar apstrīdēto lēmumu PV bija noteicis, ka "līgumtiesību piešķiršanas gadījumā RVR un "Bombardier" kopā uzņemas atbildību un saistību izpildīt iepirkuma līgumu, "Bombardier" uzņemoties atbildību un izpildot jebkuru no iepirkuma līguma saistībām, ja to neizpildīs RVR".

Ar minēto 13.septembra lēmumu konkursa otrajai kārtai kvalificēti arī kandidāti "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) un "Stadler Bussnag AG".

Šo PV lēmumu RVR lūdza novērtēt kā prettiesisku, kā arī apturēt vilcienu iepirkuma procedūru.

Kā nepamatotu IUB novērtēja arī "Stadler Bussnang AG" sūdzību par PV 13.septembra lēmumu par konkursa kandidātu atlases rezultātiem, ar kuru konkursā kandidāts RVR tika uzaicināts piedalīties minētā konkursa otrajā kārtā.

Kā liecina IUB dati, birojs atļāvis sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam PV turpināt iepirkuma procedūru slēgtajā konkursā "Līgums par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi".

IUB lēmumus mēneša laikā gan RVR, gan "Stadler Bussnang AG" var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā.

LETA jau ziņoja, ka PV konkursā par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi pirmajā kārtā pieteicās Spānijas uzņēmums "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA", RVR sadarbībā ar "Bombardier" un "Stadler".

Otrajai vilcienu iegādes konkursa kārtai tiek virzīti visi trīs pieteikušies pretendenti.

Pirmie jaunie vilcieni varētu sākt kursēt 2012.gada beigās. Iepirkums paredz līdz 2015.gadam iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Konkursa uzvarētājam būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana.

Patlaban pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai tiek izmantots vecs un tehniski nolietots ritošais sastāvs, kura vidējais ekspluatācijas laiks pārsniedz 25 gadus. "Pasažieru vilciena" rīcībā esošo vilcienu skaits ir nepietiekams ātru un kvalitatīvu pasažieru pārvadājumu pakalpojumu sniegšanai.

Iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas ap 144 miljoniem latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs aptuveni 100 miljoni latu.

Svarīgākais