Lidostā gaidāma kadru tīrīšana

Jaunais starptautiskās lidostas "Rīga" vadītājs atlaidīs visus iepriekšējā vadītāja laikā pieņemtos padomniekus, ziņo telekompānijas "TV3" raidījums "Nekā personīga".

Jaunais lidostas vadītājs Arnis Luhste atklāj, ka, izvērtējot lidostas administrācijas darbinieku lietderību, esot pieņemts lēmums no 1.janvāra atlaist visus piecus līdzšinējos valdes padomniekus un vispār likvidēt padomnieku institūciju lidostā. Jaunā valde uzskatot, ka tai pašai ir jāspēj atbildēt par lidostā notiekošo, nevis jāapaudzē struktūra ar papildus algotiem padomniekiem, kuri visu padara valdes vietā.

Tas nozīmē, ka no amatiem lidostā no jaunā gada tiks atbrīvota arī padomniece juridiskajos jautājumos Iveta Strautiņa, kura šo darbu apvienoja ar padomu došanu Rīgas mēram un "Saskaņas centra" līderim Nilam Ušakovam un padomnieks drošības lietās Raimonds Lazdiņš, kurš kādreiz sniedza padomus arī Tautas partijas līderim, ekspremjeram Aigaram Kalvītim.

Kā ziņo "Nekā personīga", vairāki vadoši lidostas "Rīga" darbinieki piepelnās nopietnos blakusdarbos. Informācijas tehnoloģiju departamenta direktors Raimonds Arājs vienlaikus ir arī drošības pārvaldnieks pašvaldības uzņēmumā "Rīgas ūdens". Ivars Lukaševičs, bijušais Tautas partijas Jaunatnes nodaļas vadītājs, Rīgas lidostā vada Projektu vadības nodaļu un tai pat laikā ir arī hokeja kluba "Dinamo" jurists. Savukārt Ints Rubezis lidostā strādā par Aviācijas drošības departamenta direktora vietnieku un vienlaikus ir arī Rīgas kriminālpolicijā vecākais inspektors.

Visi šie darbinieki lidostā saņem ap 1700 latus mēnesī pirms nodokļu nomaksas. Arājs papildus "Rīgas ūdenī" saņem 1100 latus, Rubezis policijā - vēl aptuveni 570 latus. Cik Lukaševičs piepelnās "Dinamo", hokeja klubs neizpauž.

No visas trijotnes Lukaševičam lidostas darbu ar "Dinamo" apvienot ir visvienkāršāk, jo jurista padoms esot nepieciešams parasti ne biežāk kā reizi nedēļā un konsultāciju laikus esot iespējams saskaņot ar pamatdarbu Rīgas lidostā.

Lidostā atzīst, ka par katras amatpersonas amatu apvienošanu priekšniecība esot bijusi informēta.

Kā norāda "Nekā personīga", ar šiem darbiniekiem satikties neesot iespējams - viens no viņiem pašlaik esot atvaļinājumā, otrs - mācību atvaļinājumā, bet trešais ar žurnālistiem runāt negribot. Par to, ka lidostas Informācijas tehnoloģiju departamenta direktors gādā par sistēmu drošību arī "Rīgas ūdenī", ūdens apsaimniekotājiem neesot pārsteigums. Arī tur viņš bieži esot darbā un strādājot labi.

Kā noskaidroja raidījums, šis konkrētais darbinieks varot arī nebūt uz vietas, jo parasti viņš savus pienākumus veicot pavēlu vakaros vai sestdienās un svētdienās.

Vissarežģītākais amatu savienošanas veids ir Rubezim. Pēc viņa priekšnieku teiktā sanāk, ka viņš katru dienu vienlaicīgi ir abās savās darbavietās - gan policijā, kur veic slepkavību izmeklēšanu, gan lidostā, kur pēta drošības riskus. Abu nozaru - gan satiksmes, gan iekšlietu - ministri "Nekā personīga" apstiprināja, ka prasīs paskaidrojumus.

"Pieļauju, ka ir iespējams vakarā kaut kur piestrādāt, bet ne strādāt ar pilnu darba līgumu astoņas stundas vienā vietā un astoņas stundas otrā vietā arī ar pilnu darba līgumu. Tad ir jautājums - ko tas cilvēks var paspēt izdarīt?" akcentē satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Iekšlietu ministre Linda Mūrniece (V) situāciju vērtē kā "ārkārtēju". "Es jau esmu vadības uzdevumu Valsts policijas priekšniekam uzrakstījusi, ar kuru lieku veikt dienesta pārbaudi gan par konkrēto cilvēku, gan par radušos situāciju."

Policija apstiprina, ka atļauja darbu savienošanai Rubezim esot bijusi. Un viņa darba rezultāti smagu noziegumu atklāšanā esot labi. Taču pat, pieņemot, ka kriminālinspektors uz darbu lidostā ietu tikai vakarā un strādātu tur līdz vēlai naktij, tik un tā nav skaidrs, kā viņš spēj to saskaņot ar noziegumu izdarīšanas laikiem, piemēram, strādājot dežūrgrupās, kas kriminālpolicijas darbā ir ikdiena.

Svarīgākais