Sekmīgi veikti Ventas tilta slogošanas darbi Ventspilī

Šodien sekmīgi veikti Ventas tilta slogošanas darbi Ventspilī, aģentūrai LETA pastāstīja Ventspils brīvostas pārvaldnieka vietnieks Arnis Mazalis.

No plkst.10 līdz 16 Ventspilī notika rekonstruētā Ventas tilta slogošana. Slogošanā izmantoja sešas smagās automašīnas. Katras automašīnas svars bija 40 tonnu. Tilta slogošanas laikā automašīnas tiltu slogoja atbilstoši saskaņotām slodžu shēmām. Tilta slogošanu saskaņā ar līgumu veica SIA "Inženierbūve".

Kā norādīja Mazalis, gala slēdzienu ar aprēķiniem speciālisti sagatavos pusotras nedēļas laikā, bet provizoriskais vērtējums varētu būt pirmdien, 20.decembrī, kad Ventspils brīvostas pārvalde par tilta pārbaudes darbiem ziņos Ventspils domes vadībai. Tomēr patlaban izskatās, ka viss ir aprēķināto robežlielumu ietvaros un problēmām nevajadzētu rasties.

Rīt, 19.decembrī, visas dienas garumā ieplānots testēt tilta paceļamo daļu, to atverot un aizverot. Šos mehānismus turpinās testēt arī nākamnedēļ, jo jāizpilda virkne procedūru, kas aprakstītas apjomīgā 60 lapu dokumentā, kā arī nepieciešams veikt tilta operatoru apmācības.

Lēmumu, kad tiltu atklāt satiksmei, pieņems Ventspils pilsētas vadība.

Ventas tilta rekonstrukcija norisinās Kohēzijas fonda līdzfinansētā projektā "Pievadceļu rekonstrukcija Ventspils ostas termināliem". Tilta rekonstrukcija tika sākta 2009.gada augustā.

Ventas tilts ekspluatācijā nodots 1963.gadā. Tilta vidējā daļa tika būvēta kā paceļama, taču tehnisku problēmu dēļ to nebija iespējams izmantot kā paceļamo tiltu. Tilta brauktuve sastāvēja no divām joslām, kur brauktuves kopējais platums bija 10,5 metri, kā arī divām gājēju joslām, kuru kopējais platums bija 2,5 metri. Laika posmā no 1996. līdz 2001.gadam tika veikti vairāki pētījumi, pamatojoties uz kuriem tika pieņemts lēmums veikt Ventas tilta rekonstrukciju.

Ventas tilta rekonstrukcija paredzēja jaunu tilta laidumu siju, brauktuves un paceļamās daļas izbūvi, kā arī upes balstu remontu un pastiprināšanu. Pēc rekonstrukcijas tiltam būs četras braukšanas joslas - pa divām katrā virzienā, katra trīs metru plata. Tāpat tiltam būs viens 1,50 metrus plats gājēju celiņš un viens 2,50 metrus plats dalīts gājēju un velosipēdistu celiņš. Tilta garums ir 280 metri, bet atveramās daļas garums - 32 metri.

Tilta rekonstrukciju veica ģenerāluzņēmējs AS "Latvijas tilti".

Latvijā

Jautājums par Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likuma normu, kas paredz, ka OCTA polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku ir jāvērtē un nepieciešamības gadījumā jārod risinājumi.

Svarīgākais