Taksometru vadītāju reģistrā reģistrēti pirmie Ukrainas iedzīvotāji

© Dmitrijs Suļžics/F64

Autotransporta direkcija Taksometru vadītāju reģistrā reģistrējusi pirmos Ukrainas iedzīvotājus, pavēstīja Autotransporta direkcijas sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone.

Viņa norādīja, ka pirmie divi Ukrainas iedzīvotāji Taksometru vadītāju reģistrā iegrāmatoti piektdien.

"Ukrainas iedzīvotājiem, kuri devušies bēgļu gaitās Krievijas izraisītā kara Ukrainā dēļ, tiek dota iespēja bez valsts valodas zināšanām strādāt par taksometru vadītājiem Latvijas teritorijā," norāda Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Viņš arī aicina iedzīvotājus būt saprotošiem, ja šie autovadītāji uzreiz nesapratīs visu pasažieru teikto un nevarēs atbildēt latviešu valodā, kā arī būt atsaucīgiem, lai šis laiks, ko Ukrainas iedzīvotāji pavada prom no mājām, viņiem būtu vieglāks.

Ukrainas pilsoņiem, lai reģistrētos Taksometru vadītāju reģistrā, netiek izvirzītas prasības par valsts valodas zināšanām, kā arī netiek prasīts apliecinājums par vadīšanas tiesību aizlieguma neesamību, kas ir prasība gadījumos, ja vadītāja apliecība izsniegta ārvalstīs.

Ukrainas iedzīvotājiem papildu pasažieru komercpārvadājumu ar vieglo automobili, tostarp taksometru vadītāja reģistrācijas iesniegumam jāiesniedz arī uzturēšanās atļauja vai ilgtermiņa vīza ar tiesībām uz nodarbinātību bez ierobežojumiem uz laiku līdz vienam gadam kopija, kas iegūta, pamatojoties uz Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma trešo pantu, autovadītāja apliecības kopija un autovadītāja fotogrāfija.

Jau ziņots, ka 24.februārī Krievijas armija iebruka Ukrainā, sākot apšaudīt ne tikai militāros, bet arī civilos objektus un izraisot bēgļu straumes.

Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.

Latvijā

Pedagogi no visas Latvijas iezīmē vairākas būtiskas problēmas, kas saistītas ar mācību līdzekļu pieejamību un kvalitāti. Neraugoties uz centieniem nodrošināt pilnvērtīgu izglītības procesu, vairums pedagogu saskaras ar to, ka pieejamie resursi neatbilst ne mūsdienu vajadzībām, ne skolēnu attīstības prasībām, secināts izdevniecības “Skolas Vārds” īstenotajā pedagogu aptaujā.