Eiroparlamentārietis Mirskis airBaltic apsūdz nekompetencē un nolaidībā

Eiropas Parlamenta (EP) deputāts Aleksandrs Mirskis (SC) 13.decembra plenārsēdes laikā Strasbūrā paziņoja par aviokompānijas "airBaltic" kompetences trūkumu un nolaidību, un no "airBaltic" vadības viņš prasa paskaidrojumus par visiem avārijas situāciju gadījumiem 2010.gadā, aģentūru LETA informēja deputāta birojā.

Sēdes laikā Mirskis vispirms EP priekšsēdētājam retoriski vaicāja, ko nozīmē "lidotājs izmēģinātājs", un pats atbildēja sakot, ka tas ir tāds lidotājs, kurš pārbauda lidmašīnu lidojuma laikā. Viņš turpināja vaicāt "kas ir "pasažieris izmēģinātājs"?", norādīdams, ka šo jēdzienu nesen izdomāja Latvijas aviokompānija "airBaltic"", un piebilzdams, ka viņam ir "žēl, ka "airBaltic" neinformē pasažierus, ka viņi ir izmēģinātāji!".

Deputāts norādīja, ka ""airBaltic" iesēdina pasažierus lidmašīnā, un pēc tam gaisā izrādās, ka lidmašīnai ir tehniskas problēmas, kā rezultātā lidmašīna veic ārkārtas nosēšanos." Viņš pauda uzskatu, ka gadījumā, ja lidmašīnā atrodas pasažieri, tā ir jāgatavo pirms lidojuma, nevis lidojuma laikā.

Mirskis apgalvoja, ka pēdējā gada laikā aviokompānijas "airBaltic" darbībā reģistrēts liels ārkārtas situāciju skaits. Viņaprāt, nenopietna attieksme var novest pie traģiskām sekām.

"Es ceru, ka Eiropas Komisija arī dzirdēs manu runu un īstenos visu pēdējā laikā notikušo gadījumu pārbaudi", EP sēdē teica Mirskis.

Kā paskaidroja Mirska palīgs Sergejs Blagoveščenskis, šobrīd deputāta birojā ir saņemtas vairāk nekā 200 sūdzības no "airBaltic" pasažieriem. Tuvākajā laikā deputāts sagatavos pieprasījumu Eiropas Komisijai par visiem notikušajiem "airBaltic" lidojuma drošības noteikumu pārkāpumiem.

Deputāts uzskata, ka "airBaltic" vadība tīši slēpj no sabiedrības avārijas situāciju iemeslus, jo patiesie apstākļi var ietekmēt "airBaltic" lidojuma drošības licences saņemšanu un pagarināšanu. Kamēr patiesība tiek slēpta, visi "airBaltic" pasažieri kļūst par lidmašīnas avārijas nosēšanās ķīlniekiem, uzskata deputāts.

"airBaltic" komunikācijas speciāliste Liene Dupate sacīja, ka pašlaik atbildīgās personas, kas varētu sniegt komentārus, nav pieejamas, taču solīja par kompānijas viedokli informēt "tuvākajā laikā".

Jau ziņots, ka Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" kopā ar Kanādas aviobūves uzņēmuma "Bombardier" inženiertehniskajiem darbiniekiem un ekspertiem no Civilās aviācijas aģentūras (CAA) uzlabojuši jaunā "Q400 NextGen" lidmašīnu kontroles mehānismus, lai minimizētu jebkurus riskus.

Pēc tam, kad tehnisko problēmu dēļ "airBaltic" bija spiests veikt neplānotu nolaišanos, kompānija reaģējusi uzreiz un uzlabojusi kontroles mehānismus, lai nerastos nekādi papildu jautājumi, preses konferencē paziņoja "airBaltic" pārstāvis Jānis Vanags.

Jau ziņots, ka Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" reisa Rīga-Brisele lidmašīna "Bombardier Q400 NextGen" 5.decembrī veica iepriekš neplānotu nosēšanos Rīgas lidostā, jo bijuši traucējumi salona spiediena režīmā. Līdzīgu problēmu dēļ kāda "airBaltic" lidmašīna atgriezusies lidostā "Rīga" novembra beigās.

Civilās aviācijas aģentūras aeronavigācijas daļas vadītājs Māris Čerņonoks iepriekš skaidroja, ka problēmas izraisījusi lidmašīnas durvju nepilnīga aizvēršanās, taču kategoriski noliedza izskanējušās bažas, ka traucējumi "Bombardier Q400 NextGen" salona spiediena režīmā varētu radīt lidaparāta eksplodēšanu vai nopietnus veselības traucējumus pasažieriem.

Latvijā

Kādēļ valsts pārvaldē nav vēlams attālinātais darbs; kā Valsts kancelejas direktors plāno organizēt kandidātu atlasi augstajiem amatiem; vai garā, sarežģītā kandidātu atlases procedūra nav piesegs, lai izvairītos no atbildības; par nejēdzīgo aizraušanos ar dokumentu slepenošanu un valsts pārvaldes spēju un nespēju komunicēt ar sabiedrību – intervijas turpinājums ar Valsts kancelejas direktoru Raivi Kronbergu.

Svarīgākais