Ventspilī nedēļas nogalē slogos un testēs rekonstruēto Ventas tiltu

Ventspilī nedēļas nogalē slogos un testēs rekonstruēto Ventas tiltu Noslēgumam tuvojas Ventas tilta rekonstrukcija Ventspilī – šīs nedēļas nogalē notiks tilta slogošana un paceļamās daļas testēšana.

Kā informē būvniecības pasūtītājs Ventspils Brīvostas pārvalde, sestdien, 18.decembrī, no plkst. 10:00 līdz 16:00 notiks tilta slogošana. Slogošanā izmantos 6 smagās automašīnas, katras automašīnas svars būs 40 tonnas. Tilta slogošanas laikā automašīnas tiltu slogos atbilstoši saskaņotām slodžu shēmām.

Savukārt svētdien, 19.decembrī, visas dienas garumā ieplānots testēt tilta paceļamo daļu, to atverot un aizverot.

Ja slogošana un tilta paceļamās daļas testēšana izdosies veiksmīga, tad pirmdien, 20.decembrī, Ventspils Brīvostas pārvalde par to ziņos Ventspils pilsētas domes vadībai, kas pieņems lēmumu par to, kad tiltu atklāt satiksmei.

Ventas tilta rekonstrukcija norisinās Kohēzijas fonda līdzfinansētā projekta „Pievadceļu rekonstrukcija Ventspils ostas termināliem” ietvaros. Tilta rekonstrukcija uzsākta 2009.gada augustā.

Ventas tilts ekspluatācijā nodots 1963.gadā. Tilta vidējā daļa tika būvēta kā paceļama, taču tehnisku problēmu dēļ tiltu tā arī nebija iespējams izmantot kā paceļamo tiltu. Tilta brauktuve sastāvēja no 2 joslām, brauktuves kopējais platums 10.5 m, kā arī divām gājēju joslām, kopējais platums 2,5m. Laika posmā no 1996. līdz 2001.gadam tika veikti vairāki pētījumi, pamatojoties uz kuriem tika pieņemts lēmums veikt Ventas tilta rekonstrukciju.

Ventas tilta rekonstrukcija paredzēja jaunu tilta laidumu siju, brauktuves un paceļamās daļas izbūvi, kā arī upes balstu remontu un pastiprināšanu. Pēc rekonstrukcijas tiltam būs 4 braukšanas joslas (pa divām katrā virzienā, katra 3m plata), viens 1.50m plats gājēju celiņš un viens 2.50m plats dalīts gājēju un velosipēdistu celiņš. Tilta garums ir 280m, atveramās daļas garums – 32m.

Latvijā

VSIA “Latvijas valsts ceļi” (LVC) ir izsludinājusi apjomīgu iepirkumu ceļu apgaismojuma uzturēšanai un modernizācijai. Vieni no pretendentiem esot Valsts kontroles izgaismoto dārgo auto elektrouzlādes staciju būvētāji – SIA “Reck”.

Svarīgākais