Linkaits: Ierobežojumu atcelšana kļuvusi par politisku tirgus objektu

© f64.lv, Vladislavs Proškins

“Es sekoju līdzi tam, kas notiek mūsu kaimiņos, Lietuvā un Igaunijā, un ar zināmu nožēlu jāsecina, ka pie mums tik veiksmīgi neiet ar šo ierobežojumu atcelšanu,” savus novērojumus TV24 raidījumā “Ziņu TOP” pauž satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

“Lietuvā šos priekšlikumus, ko un kā darīt, izsaka eksperti - ir ekspertu padome. Tāpat arī Igaunijā ir veselības padome, kurā ir dažādu jomu eksperti, kuri piedāvā konkrētos risinājumus. Diemžēl mums tā lēmumu pieņemšana ir organizēta tādā veidā, ka faktiski politiķiem ir jānodarbojas ar dažādu ierobežojumu noteikšanu un pēc tam atcelšanu. Faktiski ierobežojumu atcelšana kļūst par politiskā tirgus objektu starp partiju “Attīstībai/Par!”, kur pārstāv veselībās nozari, un visiem pārējiem politiskajiem spēkiem, kuri attiecīgi pārstāv saimnieciskās ministrijas, kurām ļoti rūp, lai ekonomika funkcionētu un mēs neatpaliktu no mūsu kaimiņiem - lietuviešiem un igauņiem,” norāda satiksmes ministrs, sakot, ka kādā veidā notiek šī politiskā kompromisa meklēšana, tāds arī tas rezultāts, “mēs no konservatīvo puses pietiekami savlaicīgi teicām, ka mūsu princips ir tādi paši ierobežojumi kā Lietuvā un Igaunijā, neko vairāk. Pārskatāma sertificēšanas, testēšanas, pašizolācijas politika.”

Linkaits norāda, ka saprotami arī ir veselības nozares pārstāvji, kuri uz situāciju raugās no sava redzespunkta - kamēr slimnīcās atrodas liels skaits kovida pacientu un ģimenes ārstus “gāž apkārt” - tikmēr mediķi vēlēsies lokdaunu.

“No praktiskās puses, omikrons ir pavisam citādāks vīrusa veids nekā iepriekšējie, tāpēc tie nosacījumi un ierobežojumi, kas bija iepriekš, nestrādā. Ja rudenī, slēdzot ciet, mums tika solīts, ka mēs piemērosim principu “ātri vaļā, ātri ciet”, mēs redzam, ka tajā brīdī, kad bija ātri jātaisa vaļā, tas diemžēl nesanāk,” secina ministrs.

Uz jautājumu, vai apņēmība no 1. aprīļa atcelt visus ierobežojumus, ir dzelžaina, satiksmes ministrs apstiprina, ka par to, ko valdība ir vienojusies, tā apņēmība ir dzelžaina. T. Linkaits vien cer, ka epidemioloģiskā situācija ļaus vairākus ierobežojumus atcelt vēl ātrāk.

Latvijā

Akciju sabiedrības “Balticovo” un tās apakšuzņēmuma SIA “Bovo Gas” 1012 m2 plašajā, praktiski sterilajā angārā sāk ražot biogāzi – gadā 17 000 000 m3, un tuvajā laikā tiks uzstādītas iekārtas, lai gadā sašķidrinātu 7 000 000 m3 pārtikas klases oglekļa dioksīda. Taču tas vēl nav viss – gāzes ražošanas iekārtām un industriāliem trokšņiem pildītā telpa acumirklī spēj pārvērsties par krāšņu koncertzāli, kurā vienotā harmonijā savijas industriālais troksnis, gaismas mūzika, instrumentu un solista balss melodijas.

Svarīgākais