"Gaso" vēršas pie iedzīvotājiem; ko derētu zināt par gāzes skaitītāju rādījumiem?

© Kaspars Krafts/F64

Dabasgāzes sistēmas operators AS "Gaso" aicina klientus gāzes skaitītāju rādījumus nodot klientu portālā vai ar īsziņu.

Ņemot vērā, ka dabasgāzes cenas pieauguma kompensācijas saņemšanai šobrīd nepieciešams iesniegt skaitītāju rādījumus katru mēnesi, rodas pārslodze dabasgāzes sistēmas operatora "Gaso" Klientu apkalpošanas centrā.

Uzņēmumā skaidro, ka vairākumam dabasgāzes lietotāju ir pieejams gan internets, gan mobilie telefoni un viņi tos prot lietot, tomēr daudzi turpina paziņot skaitītāju rādījumus, zvanot uz "Gaso" informatīvajiem tālruņiem 155 un 67 369 938. Nepieciešamība ziņot rādījumus katru mēnesi rada pārslodzi "Gaso" Klientu apkalpošanas centrā. Neskatoties uz telefonoperatoru skaita palielināšanu, piesaistot atbildēšanai uz telefonzvaniem dažādus "Gaso" speciālistus no reģionālajiem iecirkņiem, atbildes gaidīšanas laiks joprojām mēdz būt lielāks, nekā ierasti.

"Gaso" aicina dabasgāzes lietotājus izmantot daudz ātrākus un vienkāršākus skaitītāja ziņošanas veidus - "Gaso" klientu portālu "mans.gaso.lv" vai sūtīt īsziņu uz tālruni 155. Uzņēmuma pārstāvji uzsver, ka tas neprasīs vairāk par dažām minūtēm un dos iespēju gados vecākiem cilvēkiem, kuriem nav pieejams internets vai nepietiek iemaņu īsziņu rakstīšanā, sazvanīt "Gaso", lai nodotu skaitītāju rādījumus.

Instrukcija par datu nosūtīšanu ar īsziņu var atrast "Gaso" klientu portālā. Rādījumus var nodot, uz telefona numuru 155 nosūtot īsziņu ar tekstu - RAD atstarpe objekta tirgus numurs atstarpe skaitītāja rādījums. Skaitītāja rādījums ir jānorāda veselos kubikmetros, proti, minot tikai ciparus no skaitītāja melnajiem lodziņiem.

"Gaso" pārstāvji norāda, ka valdība ir lēmusi par dabasgāzes cenas pieauguma kompensāciju iedzīvotājiem ar dabasgāzes gada patēriņu virs 250 kubikmetriem. Kompensācijas tiks piemērotas par periodu no 2022.gada janvāra līdz aprīļa beigām. Mājsaimniecībām valsts atbalstam nav jāpiesakās, samazinātā maksa tiks iekļauta norēķinu dokumentos automātiski atbilstoši valsts noteiktajam apmēram.

Jāņem vērā, ka atbalsta piešķiršanas periodā skaitītāju rādījumi jāiesniedz katru mēnesi no 16.datuma līdz nākamā mēneša pirmajai darba dienai, tostarp par janvāri rādījumi bija jāiesniedz līdz februāra pirmajai darba dienai. "Gaso" papildus var veikt gazificēto objektu fizisku apsekošanu un pārbaudīt skaitītāja rādījumus. Konstatējot, ka rādījumi ir sniegti nepatiesi, valsts atbalsts netiks piemērots.

"Gaso" ir AS "Latvijas gāze" meitasuzņēmums. Kompānija ir vienīgais dabasgāzes sadales sistēmas operators Latvijā. Kompānija nodrošina dabasgāzes tīklu drošību, tehniskos pakalpojumus un dabasgāzes patēriņa uzskaiti. "Gaso" darbību sāka 2017.gada decembrī. "Latvijas gāzes" lielākie akcionāri ir "Gazprom" (34%), "Marguerite Gas II.S.a.r.l." (28,97%), "Uniper Ruhrgas International GmbH" (18,26%) un SIA "Itera Latvija (16%).

Svarīgākais