LNT un TV3 gatavojas aiziet no bezmaksas apraides

Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija sauc palīgā satiksmes ministru un ekonomikas ministru saglabāt Latvijā dažus bezmaksas TV kanālus. Komisija vakar iztirzāja TV apraides problēmas un secināja, ka to risināšanai jāpiesaista ministri.

Ja valsts iestādes kaut ko nemainīs pastāvošajā apraides kārtībā, tad Latvija jau nākamā gada sākumā nonāks līdz pilnīgai maksas TV. Par pāreju uz maksas kanālu statusu brīdina Latvijas neatkarīgā televīzija un TV 3, taču tad arī Latvijas valsts televīzijai nāksies sekot šim piemēram, lai spētu samaksāt Latvijas Valsts radio un televīzijas centram (LVRTC) un Lattelecom par LTV 1 un LTV 7 programmu pārraidi.

Pašlaik katrs kanāls par apraidi maksā 650 tūkstošus latu gadā, bet bez privāto TV līdzdalības valsts TV būtu jāmaksā aptuveni divreiz vairāk, lai uzturētu digitālās apraides sistēmu. Satiksmes ministrijas parlamentārā sekretāre Dana Reizniece gan solīja atrast veidu, kā samazināt apraides cenu no 650 tūkstošiem līdz 300 tūkstošiem gadā, bet valstij pilnīgi piederošais LVRTV un daļēji piederošais Lattelecom šādu risinājumu uzskata par juridiski un tehniski neiespējamu vai iespējamu, ja uzņēmumi saņems pietiekamas kompensācijas.

"Politiķi vēl nesaprot, ko nozīmēs tas, ka Latvijas sabiedrība uz viņiem varēs skatīties tikai par maksu vai neredzēs vispār," Neatkarīgajai teica Latvijas Raidorganizāciju asociācijas izpilddirektore Gunta Līdaka. "Ministru prezidents par šo problēmu ir informēts un uzdevis to atrisināt satiksmes ministram Uldim Augulim," viņai neklātienē atbildēja Ministru prezidenta Valda Dombrovska preses sekretāre Līga Krapāne. Tālāk viņa papildināja, ka risinājums nedrīkstētu būt tāme valsts papildu izdevumiem. U. Auguļa preses pārstāve Ināra Pomere pavēstīja, ka U. Augulis ir premjera uzdevumu pāradresējis D. Reizniecei un ka līdz pirmdienai notikšot intensīva risinājumu meklēšana. Viņa atgādināja par Lattelecom atrašanos Ekonomikas ministrijas atbildībā, kam būtu jāizpaužas arī attiecībā uz TV pārraižu sistēmas uzturēšanu.

Latvijā

Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem. To noteic Saeimā ceturtdien, 14.novembrī, pieņemtie grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā.

Svarīgākais