Satiksmes ministrijai (SM) kā Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" kapitāla daļu turētājam iespējami ātrāk būtu jārisina situācija ar Kanādas aviobūves uzņēmuma "Bombardier" lidmašīnām, - LNT raidījumā "900 sekundes" sacīja Ministru prezidents Valdis Dombrovskis ("Vienotība").
SM ir jāprasa skaidrojumi no "airBaltic" par lidmašīnu drošību. "Šo jautājumu vajadzētu virzīt bez liekas kavēšanās," piebilda premjers.
Jau ziņots, ka Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" reisa BT603 Rīga-Brisele lidmašīna "Bombardier Q400 NextGen" 5.decembrī plkst.19.08 veica iepriekš neplānotu nosēšanos Rīgas lidostā, jo bijuši traucējumi salona spiediena režīmā. Līdzīgu problēmu dēļ kāda "airBaltic" lidmašīna atgriezusies lidostā "Rīga" novembra beigās.
Problēmas salona spiediena režīmā radušās jaunajām "airBaltic" no Kanādas aviobūves uzņēmuma "Bombardier" iegādātajām lidmašīnām "Q400Next Gen", biznesa portālam "Nozare.lv" apstiprināja Civilās aviācijas aģentūras aeronavigācijas daļas vadītājs Māris Čerņonoks.
Viņš arī norādīja, ka problēmas izraisījusi lidmašīnas durvju nepilnīga aizvēršanās, taču kategoriski noliedza izskanējušās bažas, ka traucējumi "Bombardier Q400 NextGen" salona spiediena režīmā varētu radīt lidaparāta eksplodēšanu vai nopietnus veselības traucējumus pasažieriem. Kanādas ražotājs neesot ievērojis konkrētu tehnisku niansi, par kuru Civilās aviācijas aģentūra jau ziņojusi Eiropas Aviācijas drošības aģentūrai.
Eksperts iepriekš skaidroja, ka nepilnīgi aizvērtu durvju gadījumā salons nav hermētiski noslēgts, tāpēc pasažieri izjūt diskomfortu spiediena maiņas dēļ, ko šādā situācijā nevar regulēt. Ja durvis ir noslēgtas, spiediena maiņas nejūtot.
Čerņonoks, izskaidrojot tehnisko defektu, norāda, ka sākotnēji vizuāli no iekšpuses šķiet, ka lidmašīnas durvis ir pilnībā aizvērtas, un arī signāli apkalpi nebrīdina, ka tā tas tomēr nav. Tikai, lidmašīnai paceļoties, parādās indikācijas, ka durvis tomēr nav noslēgtas. Arī iepriekšējā reizē, pagājušajā nedēļā, "airBaltic" lidmašīna atgriezusies lidostā "Rīga" šī paša iemesla dēļ.
Nākamajās nedēļās "airBaltic" saņems atlikušos piecus no kopā astoņiem iegādātajiem "Bombardier Q400 NextGen" lidaparātiem un pagājušajā nedēļā aviokompānija pabeigusi arī lidmašīnu finansēšanas darījumu, biznesa portālam "Nozare.lv" iepriekš sacīja "airBaltic" korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.
""Bombardier Q400 NextGen" lidmašīnu finansējuma nodrošināšana bija apjomīgs darījums. Jaunās ekonomiskās un modernās lidmašīnas ļaus "airBaltic" samazināt lidojumu izmaksas. Tas ir īpaši svarīgi tagad, kad degvielas cena turpina augt, bet klienti mūsu tirgos pieprasa arvien lētākas biļetes," iepriekš sacīja "airBaltic" prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks.
Uzņēmums "Nordic Aviation Capital AS" (NAC) iegādājās astoņas "Bombardier Q400 NextGen" lidmašīnas, bet aviokompānija "airBaltic" no šā uzņēmuma lidmašīnas saņems līzingā. Kopējā lidmašīnu vērtība pēc cenrāža ir 212 miljoni ASV dolāru (aptuveni 114,5 miljoni latu). Līguma summa ir konfidenciāla.
Trīs no astoņām NAC iegādātajām lidmašīnām līdz šim bija "airBaltic" īpašumā. To cenrāža vērtība ir 79,5 miljoni ASV dolāru (aptuveni 43 miljoni latu). Līdz ar šo darījumu tās pāries NAC īpašumā un "airBaltic" tās izmantos līzingā, informēja Vanags.
"airBaltic" ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Latvijas valstij pieder 52,6% akciju, savukārt SIA "Baltijas aviācijas sistēmas" - 47,2% akciju. "airBaltic" flotē ir 33 lidmašīnas: desmit "Boeing 737-500", astoņas "Boeing 737-300", divas "Boeing 757-200", desmit "Fokker 50" un trīs "Bombardier Q400Next Gen".
"airBaltic" veic tiešos lidojumus no trim Baltijas valstu galvaspilsētām - Rīgas, Viļņas un Tallinas.