Zvanot uz paaugstinātas maksas tālruņa numuru, maksu par šo pakalpojumu sāk piemērot jau no savienojuma brīža, kad saruna vēl nemaz nav uzsākta, vēsta LTV sižets raidījum;a "4. studija".
Vineta, oktobrī saņemot savu telefona rēķinu, bija nepatīkami pārsteigta, jo par mūzikas klausīšanos, gaidot zvana savienojumu, jāmaksā branga naudas summa. Tas uzņēmumā "Tele2", pēc Vinetas teiktā, skaidrots ar to, ka zvanīts uz "Tet" maksas numuru.
"Bija zvans uz "Tet" numuru, maksas, un saruna nenotika. Saruna bija 1. novembrī. Es vērsos "Tet" un jautāju, kā tas var būt, ka par telefonu, mūzikas klausīšanos ir jāmaksā," neizpratni pauda Vineta.
Vai par maksas zvaniem tiešām ir jāmaksā pat tad, ja savienojums nav izdevies?
"Visticamāk, ka mulsumu šajā situācijā rada tas, ka savienojums notiek brīdī, ka, ja arī neatbild klientu konsultants, bet gan automātiskais atbildētājs, un klientam ir jāgaida rindā. Maksa par zvanu tiek uzsākta, tiklīdz tehniski ir noticis savienojums ar pakalpojumu sniedzējiem, proti, tiklīdz ar klientu sāk runāt pakalpojumu sniedzēju pārstāvis vai arī automātiskais atbildētājs, kas liek izpildīt dažādas instrukcijas, piemēram, liek izvēlēties sarunas valodu vai arī sāk skanēt automātiskais atbildētājs un klients dzird, piemēram, fona mūziku," teica "Tele2" pārstāvis.
Bet - vai tad var uzskatīt, ka savienojums ir noticis, ja reiz klausules otrā galā nav dzīvs cilvēks, bet gan automātiskais atbildētājs? Izrādās, ka jā.
"No regulēšanas viedokļa un arī no komersanta viedokļa savienojums ir noticis, jo otrā galā ir pacelta klausule, protams, ka tas var būt nosacīti, jo tā var būt sistēma, kura atbild, un notiek mūzikas atskaņošana. Un no tā brīža, kad tiek uzsākta mūzikas atskaņošana, var uzskatīt, ka savienojums ir noticis. Protams, ka tā summa, kas ir uzkrāta, veicot šos savienojumus, ir visai iespaidīga, " atzina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) pārstāvis Andrejs Dombrovskis.
Regulators iesaka visas neskaidrības sākotnēji censties atrisināt ar pašu operatoru.
"Pirmšķietami, no tās informācijas, kas ir mūsu rīcībā, man šķiet, ka nav noticis nekāds pārkāpums.
Katram mobilo sakaru operatoram ir savas attiecības ar dažādu pakalpojumu sniedzējiem un ir noteikti savi maksas zvani. Vairāk būs jāmaksā, ja tiek zvanīts uz kādu no informatīvajiem tālruņiem, piemēram, dažādiem uzziņu dienestiem. Tai skaitā par gāzi vai apdrošināšanu, vai kā Vinetas gadījumā - par saziņu ar uzņēmumu "Tet". Tādēļ, lai nerastos nepatīkami pārsteigumi, pie sava operatora jau savlaicīgi jānoskaidro, par kādiem zvaniem būs jāmaksā papildus.