Samazinājies sliktā tehniskā stāvoklī esošo valsts reģionālo autoceļu kopgarums

© f64.lv, Mārtiņš Zilgalvis

Uz šī gada beigām sliktā tehniskā stāvoklī būs apmēram 27% valsts reģionālo autoceļu, kas ir gandrīz par desmit procentpunktiem mazāk nekā pērn, trešdien Autoceļu padomes sēdē norādīja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.

Viņš pauda, ka šogad par valsts finansējumu tiks atjaunoti kopumā 850 kilometri valsts reģionālo autoceļu, tai skaitā 410 kilometri no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", kas autoceļos ieguldīti ekonomikas sildīšanai Covid-19 izraisītās krīzes apstākļos, savukārt 185 kilometri atjaunoti no līdzekļiem Administratīvi teritoriālās reformas ieviešanai.

Kā informēja LVC, 2021.gada beigās 51,7% valsts reģionālo autoceļu būs tehniski labā stāvoklī.

Labā stāvoklī esošo reģionālo autoceļu ar asfaltbetona segumu īpatsvars ir palielinājies par 8,4%, ar grants segumu - par 10,3%. Grants seguma reģionālo autoceļu uzlabojumi saistīti ar dubultās virsmas apstrādes izmantošanu uz zemākas intensitātes reģionālajiem ceļiem ar grants segumu.

2021.gada beigās labā un ļoti labā tehniskā stāvoklī ir 77,7% valsts galveno autoceļu, kas ir par 1,4% vairāk nekā pērn, apmierinošā stāvoklī ir 10,5% galveno autoceļu, 11,8% - sliktā stāvoklī. 2021.gadā būvdarbi veikti uz 138,66 kilometriem valsts galveno autoceļu.

Seguma atjaunošana šogad veikta uz 273,26 kilometriem valsts vietējo autoceļu, labā un teicamā tehniskā stāvoklī pašlaik segums ir 15,4% no vietējiem autoceļiem. Asfaltētie valsts vietējās nozīmes autoceļi 40,9% ir labā un ļoti labā stāvoklī, 27,9% - apmierinošā, 31,2% - sliktā un ļoti sliktā. Vietējie autoceļi ar grants segumu 7,1% ir labā stāvoklī, 38,5% - apmierinošā un 54,4% - sliktā stāvoklī.

2021.gada būvdarbu sezonā būvdarbi notika 206 valsts autoceļu objektos, darbi pabeigti 162 objektos, bet pārējos turpināsies nākamajā gadā. Kopumā 2021.gadā darbi notika uz vairāk nekā 1330 km valsts autoceļu.

LVC

Valsts autoceļu remontdarbiem, uzturēšanai un projektēšanai šogad bija pieejami 325 miljoni eiro, no tiem 159 miljoni eiro - no valsts pamatbudžeta, kuros iekļauts arī finansējums valsts autoceļu uzturēšanai ziemā un vasarā. No valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" ceļu būves projektu realizācijai līdz 2021.gada beigām tika piešķirti 100 miljoni eiro. Papildu 55 miljonus eiro no līdzekļiem neparedzētajiem gadījumiem piešķīra reģionālo un vietējo autoceļu remontdarbiem saistībā ar administratīvi teritoriālo reformu (ATR). 11 miljoni eiro piesaistīti kā līdzfinansējums no Eiropas Savienības (ES) fondiem.

Latvijā

Latvijas Eksportētāju asociācijas “The Red Jackets” darba svētkos ar devīzi “Eksporta barometrs 2024” telekomunikāciju uzņēmuma “Latvijas mobilais telefons” viceprezidents Ingmārs Pūķis nāca klajā ar tādu aprēķinu, ka eksporta vērtība uz vienu Latvijas iedzīvotāju ir 2,5 reizes lielāka nekā uz vienu Ķīnas iedzīvotāju.

Svarīgākais