Latvija ziedo vakcīnas Āfrikas un citu reģionu valstīm

© lsm.lv

Lai mazinātu Covid-19 izplatību un kopīgiem spēkiem veicinātu vakcinācijas aptveri valstīs, kur tā ir ļoti zema, Latvija, solidarizējoties ar citām valstīm, pieņēmusi lēmumu par 350 200 ražotāja "AstraZeneca" vakcīnu devu ziedošanu Āfrikas, Latīņamerikas un Klusā okeāna reģiona valstīm, informēja Veselības ministrijā (VM).

Vakcīnas tiek ziedotas caur "COVAX" mehānismu un tās tiks novirzītas konkrētām valstīm iepriekš minētajos reģionos. Paredzēts, ka Latvijas ziedotās vakcīnas galamērķi sasniegs jau līdz šī gada beigām.

VM norāda, ka šis ir pirmais Latvijas ziedojums, kas veikts, izmantojot globālo šo mehānismu. Līdz šim Latvija ziedojusi vakcīnas konkrētām valstīm, balstoties uz divpusējiem ziedošanas līgumiem.

Kopš 2021.gada augusta Latvija ziedojusi 49 800 "AstraZeneca" vakcīnas devu Tunisijai, 30 000 "AstraZeneca" vakcīnas devas Moldovai, 30 000 "AstraZeneca" vakcīnas devu Albānijai, 55 200 "AstraZeneca" vakcīnas devu Kenijai, kā arī 30 000 šī ražotāja vakcīnas devu Vjetnamai. Tāpat Latvija iepriekš ziedojusi 83 070 "Pfizer"/"BioNTech" vakcīnu devas Gruzijai.

"COVAX" ir globāls Apvienoto Nāciju Organizācijas līmeņa instruments vakcīnu iegādei un sadalei. Lai veicinātu globālu vakcināciju un atbalstītu vidēju un zemu ienākumu valstis Covid-19 pandēmijas pārvarēšanā, Eiropas savienība (ES) ir apņēmusies veicināt dalīšanos ar vakcīnām. Līdz 2022.gada vidum ES apņēmusies ziedot vairāk nekā 450 miljonus vakcīnu devu, izmantojot "COVAX", un 2021.gada 21.-22.oktobrī ES valstu un valdību vadītāji atkārtoti apstiprināja ES apņemšanos atbalstīt starptautisko cīņu pret pandēmiju un veicināt vakcīnu pieejamību pasaulē.

Latvijā

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.