Līdz 2026.gadam plāno pabeigt "Rail Baltic" pamatlīniju no Rīgas līdz Lietuvai

© f64.lv, Ģirts Ozoliņš

Latvija ir apņēmusies līdz 2026.gadam pabeigt dzelzceļa projekta "Rail Baltica" pamatlīniju no Rīgas līdz Lietuvai, šodien "Rail Baltica" Industrijas dienā teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP)

Ministrs pauda, ka "Rail Baltica" Latvijā ir gadsimta projekts, un dzelzceļa līnija nodrošinās trūkstošo posmu TEN-T koridoram. Tāpat "Rail Baltica" iekļausies vienotā Eiropas dzelzceļa tīklā.

Linkaits uzsvēra, ka Latvija ir apņēmusies pabeigt "Rail Baltica" projektu pēc iespējas ātrāk, bet ne vēlāk kā līdz 2030.gadam. Viņš norādīja, ka līdz 2026.gadam noteikti paredzēts pabeigt pamatlīniju līdz Lietuvas robežai.

Ministrs stāstīja, ka 2023.gadā plānots pabeigt pamata trases dizaina fāzi un sākt būvniecību dienvidu virzienā, lai veidotu pārrobežu savienojumu ar Kauņu. Viņš teica, ka tam sekos būvniecība Igaunijas virzienā ar mērķi pabeigt šo "Rail Baltica" savienojumu līdz 2030.gadam.

"RB Rail" valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Agnis Driksna stāstīja, ka pašreiz ir mērķis, lai 2022.-2024.gadā būtu pabeigti visi priekšdarbi, lai būvniecības gatavības stadijā būtu visa "Rail Baltica" pamattrase. Savukārt 2026.-2030.gadā paredzēts, ka trases posmos varēs sākt kursēt vilcieni.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no ES līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais