Pirmie līgumi par Latvijas austrumu robežas izbūvi tiks noslēgti februārī

© f64.lv, Dmitrijs Suļžics

VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (VNĪ) pirmos jaunos līgums ar būvniekiem par Latvijas austrumu robežas izbūvi plāno noslēgt nākamā gada februāra beigās, šorīt Latvijas Radio stāstīja VNĪ valdes priekšsēdētājs Renārs Griškevičs.

Griškevičs informēja, ka VNĪ ir iepazinušies ar veco būvprojektu un secinājuši, ka to pilnībā izmantot nevarēs, tāpēc tagad projektā veic uzlabojumus un pilnīgāk apzina valsts iestāžu prasības žogam. Tāpat plānotas padziļinātākas sarunas ar dabas aizsardzības iestādēm, lai uzzinātu to prasības žogam.

Decembra otrajā pusē VNĪ plāno uzsākt pretendentu atlasi robežas izbūves darbiem, bet pirmos līgums ar būvniekiem plānots noslēgt ap februāra beigām.

Projektu, kas paredz austrumu robežas izbūvi ap 170 kilometru garumā, ir plānots sadalīt pa posmiem, katram posmam rīkojot atsevišķus iepirkumus, lai darbi sāktos pēc iespējas laicīgāk. Projekta īstenotāju piesaistē plānots izmantot principu "projektē un būvē".

Griškevičs domā, ka šis jau ir ļoti paātrināts process, attiecīgi vēl ātrāk paveikt darbus nebūšot iespējams.

Darbu pabeigšanas termiņus Griškevičs pašlaik neņēmās prognozēt, jo to varēšot redzēt tikai tad, kad būvnieki būs iesnieguši savus piedāvājumus.

Kā ziņots, aizdomu par pārkāpumiem dēļ austrumu robežas izbūves darbi ir iestrēguši, bet pašlaik uz Latvijas un Baltkrievijas robežas posmiem izbūvēts pagaidu žogs, lai mazinātu nelegālo migrantu iekļūšanas iespējas valstī.

Latvijā

Dzelzceļa "Rail Baltica" projektā ir jāņem vērā, ka privātās un publiskās partnerības (PPP) modeļa izveide ir sarežģīta un laikietilpīga, trešdien "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijā sacīja Finanšu ministrijas (FM) valsts sekretāre Baiba Bāne.

Svarīgākais