Iedzīvotāju mobilitātes analīze: cilvēki mājsēdi pavada ārpus pilsētām

© Romāns Kokšarovs/F64

IKT pakalpojumu sniedzēja "Bite" analīze par iedzīvotāju mobilitāti "lokdauna" laikā, kas ieviests kopš 21.oktobra, liecina, ka vismazāk pārvietojas Rīgā dzīvojošie cilvēki.

Tas var nozīmēt, ka galvaspilsētas iedzīvotāji rūpīgi ievēro mājsēdi vai arī ir gatavojušies tai savlaicīgi un izbraukuši no Rīgas jau pirms tās ieviešanas, dodoties, piemēram, uz lauku mājām. Kopumā arī citās Latvijas daļās redzams, ka cilvēku pārvietošanās ir ievērojami samazinājusies līdz ar strikto ierobežojumu ieviešanu.

Analizējot iedzīvotāju mobilitātes datus, atklājušās arī vēl vairākas interesantas tendences - proti, novērojams, ka samazinājusies cilvēku pārvietošanās plūsma pa A klases šosejām, visās lielajās Latvijas pilsētās, kā arī 100 km rādiusā ap Rīgu.

"Paraugoties, kādiem mērķiem mobilie dati tiek izmantoti visvairāk, redzam, ka paaugstinājusies dažādu video platformu, saziņas un sociālo mediju lietotņu izmantošana, piemēram, "Zoom", "Facebook", "WhatsApp" u.c. Turpretim izteikti samazinājusies mobilo lietotņu "Waze" un "Google Maps" lietošana - attiecīgi par 17% un 15%. Arī šī tendence apliecina, ka cilvēki pārvietojas ievērojami mazāk, jo gan viena, gan otra lietotne tiek izmantota navigācijas mērķiem," saka operatora Korporatīvo un sabiedrisko attiecību vadītāja Una Ahuna - Ozola.

Tikmēr aplūkojot mobilā interneta patēriņa datus ārpus Latvijas, redzams, ka cilvēki arī ceļo, iespējams, daļu "lokdauna" pavadot Latvijā, un daļu - ārzemēs. Proti, mobilo datu apjoms, ko klienti viesabonēšanā patērējuši oktobrī, salīdzinot ar septembri, ir palielinājies par aptuveni 11%. Būtiski, ka patērēto datu apjoma pieaugums, ko cilvēki izmanto Latvijā un ārpus tās, ir līdzīgs. Tātad, cilvēki vienlīdz daudz mobilā interneta lieto kā Latvijā tā ārvalstīs.

Latvijā

Vācijas interneta tirdzniecības uzņēmums "Zalando" trešdien paziņoja, ka grasās iegādāties konkurentu "About You" par 1,1 miljardu eiro, lai radītu Eiropas platformu, kas spētu labāk konkurēt ar Ķīnas interneta tirdzniecības milžiem.