"Latvijas dzelzceļš" paziņo par 684 darbinieku atlaišanu

© Vladislavs Proškins / F64

Valsts AS "Latvijas dzelzceļš" paziņojis Nodarbinātības valsts aģentūrai (NVA) par 684 darbinieku atlaišanu līdz gada beigām. Mērķis – samazināt izmaksas. Uzņēmuma ieņēmumi aizvien samazinās kravu krituma dēļ. Daļu atlaisto darbinieku piesaistīt sev cer Rīgas lidosta, ziņo LTV1 Ziņu dienests.

Pēdējos trīs gados "Latvijas dzelzceļa" koncernā strādājošo skaits samazinājies no vairāk nekā 10 000 līdz aptuveni 7 000. Augustā un oktobrī uzņēmums paziņojis NVA par vēl kopumā 684 cilvēku atlaišanu. Intervijai "Latvijas dzelzceļš" nepiekrita. Rakstiskā atbildē uzņēmums norādīja, ka samazina izmaksas, lai varētu uzturēt dzelzceļa infrastruktūru un strādāt efektīvāk.

"Darbinieku skaita samazināšana notiks pakāpeniski, stingri ievērojot visas ar darba likumdošanu un sociālo garantiju nodrošināšanu saistītās prasības. [..] Darba tiesisko attiecību pārtraukšana skars gan administratīvo un atbalsta personālu, gan ražošanas personālu Rīgā un Latvijas reģionos, un tā notiks līdz pat šī gada nogalei," norādīja uzņēmumā.

Dzelzceļnieku arodbiedrība atzīmēja, ka atlaišanas sarunās ir iesaistīta un kopumā uzņēmuma lēmumi esot pamatoti.

"Cilvēki visi saprot. Kad krīt apjomi, tad ienākumi krīt. Tad jautājums ir - kā barot šos darbiniekus, kā uzturēt viņus?" vaicāja Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrības pārstāvis Vladimirs Novikovs.

Kopš 2018. gada "Latvijas dzelzceļa" koncerna apgrozījums ir nokrities par aptuveni trešdaļu. Pērn palielināt atbalstu bija spiesta valsts, kas dažādās dotācijās "Latvijas dzelzceļam" piešķīra kopumā 75 miljonus eiro.

Latvijā

Latvijas Bankas organizētā saruna starp vairāku tautsaimniecības nozaru pamanāmākajiem pārstāvjiem noveda līdz paradoksālai atklāsmei, ka labāk tādas sarunas nerīkot, jo jebkura kaut cik kompetenta ekonomisko un arī sociālpolitisko problēmu iztirzāšana noved līdz secinājumiem par problēmu neatrisināmību.

Svarīgākais