Facebook Latvijā šonedēļ ievieš Boost with Facebook platformu, kurā bez maksas būs pieejami dažādi interaktīvi tiešsaistes apmācību materiāli mazajiem un vidējiem uzņēmumiem.
Šajā vietnē būs atrodami noderīgi vebināri par uzņēmumu klātbūtnes un atpazīstamības veicināšanu interneta vidē, radoša satura izveidi, kā arī dažādu Latvijas uzņēmumu efektīvas digitālo rīku lietošanas piemēri, kas palīdzēs uzņēmējiem atjaunot un stiprināt savu darbību pēc pandēmijas krīzes. Platformas ieviešana notiks 4. novembrī, piedāvājot bezmaksas Facebook Live digitālo rīku apmācības „darbnīcas” vebināru.
Pandēmija visā pasaulē ir ietekmējusi teju katra uzņēmuma ikdienas darbību. Taču šī krīze ir īpaši smags izaicinājums tieši mazākajiem uzņēmumiem - daudziem no tiem darbība bija jāpārtrauc vispār, kamēr citiem ir kļuvis daudz grūtāk piesaistīt klientus, kuru paradumi ir mainījušies pandēmijas iespaidā.
Piemēroties jaunajai situācijai mazajiem uzņēmumiem nereti nozīmē mainīt savu biznesa modeli un pārcelt lielu daļu darbības tiešsaistē. Tas palīdz saglabāt ieņēmumus un darba vietas, taču tas nav viegls uzdevums. Ņemot vērā šo situāciju, Facebook ievieš bezmaksas apmācību programmu uzņēmējiem.
„Mēs apzināmies, ka daudzi izaicinājumi ar kuriem šobrīd saskaras uzņēmēji nekavējoties nepazudīs līdz ar pandēmijas ierobežošanai nepieciešamo ierobežojumu atcelšanu. Lai palīdzētu uzņēmumiem izdzīvot šajā grūtajā posmā, mēs vēlamies tiem palīdzēt izmantot interneta un bezmaksas Facebook un Instagram rīku potenciālu. Mēs ceram uzrunāt maksimāli daudz mazos un vidējos uzņēmumus, piedāvājot vērtīgas zināšanas un prasmes,” saka Džeikobs Turovskis (Jacob Turowski), Facebook Publiskās politikas vadītājs Centrālajā un Austrumeiropā.
Boost with Facebook platforma tiks ieviesta 4. novembrī ar tiešraides vebināru - bezmaksas Facebook Live digitālo rīku apmācības „darbnīcu”, kuras laikā dalībnieki uzzinās, kā veicināt savu uzņēmumu klātbūtnes izaugsmi interneta vidē, kā palielināt sava piedāvājuma atpazīstamību, kā arī par citiem vērtīgiem digitālā mārketinga jautājumiem.
Šīs prasmes jau veiksmīgi izmanto Latvijas zīmols Azeron, kas piedāvā 3D printētas datorspēļu tastatūras. Azeron komanda izveidoja Facebook biznesa lapu un sāka izmantot Facebook Groups, lai popularizētu savu biznesu un atrastu pirmos klientus. Kopš tā laika Azeron ir arī izveidojuši profesionālu Instagram kontu. Abi šie kanāli nodrošina ap 33 - 50 % mājas lapas apmeklējuma. Lai papildinātu ikdienas saturu, Azeron komanda izmanto trīsdaļīgu mārketinga pieeju, lai panāktu, ka viņu Facebook un Instagram reklāmas sasniedz maksimāli daudz cilvēku (piemēram, Lookalike Audience un Custom Audience iespējas). Šādi kopš 2021. gada janvāra Azeron komanda ir panākusi 3.5 reizes lielāku atdevi uz reklāmas izdevumiem.
Facebook ievieš Boost with Facebook plaformu sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA), Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru (LTRK) un Httpool - Facebook partneriem Latvijā.
„Digitalizācija ietekmē visas mūsu ekonomikas nozares un katru uzņēmumu. Šobrīd mazajiem un vidējiem uzņēmumiem ir iespēja strauji augt un palielināt pārdošanas apjomus, izmantojot digitālas platformas. Viena no šādām iespējām ir Facebook. Uzņēmumi, kas vēlas attīstīt savus digitālos pārdošanas kanālus var saņemt valsts atbalstu no Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA). To var izmantot, lai izstrādātu mājas lapas, tiešsaistes veikalus, digitālos risinājumus un virtuālas komunikāciju platformas,” saka Kaspars Rožkalns, LIAA direktors.
Pēc platformas ieviešanas, nākamo četru nedēļu laikā tajā uzņēmējiem tiks piedāvāta apmācību sesiju sērija. Šīs apmācību sesijas tiks ievietotas Boost with Facebook apmācību platformā.