PTAC pa Traumu ziņojumu tālruni saņēmis vienu ziņojumu par nedrošu preci

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pa īpašu Traumu ziņojumu tālruni laikā no šā gada sākuma līdz novembra vidum bija saņēmis vienu zvanu, kurā patērētājs sniedzis informāciju par, viņaprāt, nedrošu preci, aģentūru LETA informēja PTAC pārstāve Ilze Žunde.

Pēc viņas teiktā, PTAC Traumu ziņojumu tālruni 67388639, pa kuru patērētāji var ziņot par nepārtikas precēm, kuras izraisījušās traumas vai varēja tādas radīt un, iespējams, ir neatbilstošas drošuma prasībām, izveidojis 2009.gada sākumā.

Žunde atzīmēja, ka minētais tālrunis 67388639 nav speciāli veidots ziņojumu uzklausīšanai par nedrošām precēm un tas ir piesaistīts PTAC Preču un pakalpojumu uzraudzības departamentam, pa to darbinieki sazinās arī citos darba jautājumos.

2009.gada sākumā, ņemot vērā citu Eiropas Savienības (ES) valstu pieredzi, tālrunis tika nodēvēts par Traumu ziņojumu tālruni, lai to varētu izmantot informatīvajos materiālos, tālruņa lietderību skaidroja PTAC pārstāve.

Tā kā resursu trūkuma un nezināmās atdeves dēļ PTAC nav veidojis īpašu tālruņa numuru, ko speciāli uzturēt šādam mērķim, tad tika atrasts risinājums un nolemts izmantot jau esošu tālruni, savukārt darbinieki tika informēti, instruēti un nepieciešamības gadījumā ziņojumu par potenciāli nedrošo preci viņi var piereģistrēt un nodot atbildīgajiem darbiniekiem tālāku darbību veikšanai.

PTAC pieredze gan liecinot, ka patērētāji labprātāk informāciju sniedz elektroniski, jo, līdztekus tālrunim, patērētāji var ziņot par precēm, aizpildot noteiktas formas vēstījumu PTAC māja lapā vai rakstot e-pastu.

Kopumā šogad PTAC ir saņēmis deviņus ziņojumus par nedrošām precēm no patērētājiem, no kuriem viens bijis zvans uz Traumu ziņojumu tālruni.

Pēc patērētāju sniegtās informācijas PTAC izvērtē sniegtās informācijas pamatotību, nepieciešamības gadījumā pieprasa papildus informāciju no patērētāja un veic tālākus izmeklējumus.

Pēc patērētāju sniegtās informācijas šogad veikta testēšana vienai rotaļlietai un vienai bērnu gultiņai, kurā bērnam bija iesprūdusi kāja starp līstēm un bija aizdomas, ka gultiņa neatbilst drošuma prasībām.

Rotaļlietas parauga testēšanas rezultāti preces neatbilstības prasībām neatklāja, savukārt bērnu gultiņas parauga testēšanas rezultātus PTAC saņems tuvākajā laikā.

Žunde uzsvēra, ka visbiežāk patērētāji, lai ziņotu par nedrošām precēm, izmanto PTAC mājaslapas kontaktformu.

Šādā veidā patērētāji ir snieguši informāciju par elektrisko tējkannu, krāsniņu, rotaļlietu, bērnu gultiņu un citām nepārtikas precēm.

Tāpat bijuši arī gadījumi, kad patērētāji sniedz informāciju par pārtiku, kuras uzraudzība nav PTAC kompetencē.

Svarīgākais