Rīgas pils noliedz, ka prezidenta kancelejas darbiniekus ēdinājusi par 60 000 latu

Valsts prezidenta kanceleja noraida portālā "Pietiek.lv" publicētajā rakstā pausto apgalvojumu, ka kancelejas samaksātie 60 000 latu uzņēmumam SIA "Kuso" tiek izmantoti pašas prezidenta kancelejas darbinieku ēdināšanai.

Kā aģentūru LETA informē prezidenta kanceleja, raksts portālā "Pietiek.lv" ar nosaukumu "Zatlera kanceleja šogad mielojusies uz nebēdu" esot nepatiess - minētā summa maksāta par restorāna, proti, viesmīļu, pavāru pakalpojumiem, kā arī par ēdināšanas pakalpojumiem nelieliem Valsts prezidenta pasākumiem.

Kā piemēru minētajiem prezidenta pasākumiem prezidenta kanceleja min valsts apbalvojumu pasniegšanas ceremoniju, konkursa uzvarētāju "Kas notiek?" vai ģimeņu eglītes dalībnieku ciemošanos Rīgas pilī un Valsts prezidenta darba pusdienas.

Minētajā rakstā teikts, ka prezidenta kanceleja, kā rāda tās tēriņu dati, bijušās prezidentes Vairas Vīķes-Freibergas laiku tēriņu līmeni, neraugoties uz krīzes apstākļiem, ēšanas un dzeršanas ziņā ir nevis samazinājusi, bet pat palielinājusi.

"Vīķes-Freibergas "treknajos gados" par uzņēmuma pakalpojumiem prezidenta kanceleja 2003.gadā samaksāja 35 000 latu, 2004.gadā - 27 000 latu, bet 2005.gadā - 36 000 latu."

Rakstā norādīts, ka jau līdz šā gada novembra sākumam prezidenta kanceleja kopumā SIA "Kuso" apmaksājusi rēķinus par 59 328 latiem. Spriežot pēc kancelejas grāmatvedības datiem, ik mēnesi Kuso saņem fiksētu maksājumu aptuveni 5500 latu apmērā, kam klāt vēl nāk atsevišķi papildu tēriņi.

"Pietiek.lv" norāda, ka Vīķes-Freibergas prezidentūras laikā restorānā "Vincents" četrarpus gados tika atstāti 163 000 latu. Par "Nomedas-Salas" pakalpojumiem tika iztērēti 218 000 latu, bet "Kuso" ēdināšanas izmaksas pa šiem pašiem gadiem bija aptuveni 200 000 latu.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais