Covid-19 ierobežošanai noteikto īpaši stingro ierobežojumu laikā, vaļā esot tikai pirmās nepieciešamības preču veikaliem, atkal ievērojami palielināsies iedzīvotāju veikto sūtījumu apjoms ar kurjeriem un pakomātu starpniecību, līdzīgi, kā tas bija pavasarī, prognozēja aptaujāto sūtījumu piegādes kompāniju pārstāvji.
SIA "Omniva" Pārdošanas nodaļas vadītājs Māris Kuļikovskis norādīja - lai arī iepriekšējā ārkārtējā situācija tika noteikta jau 2020.gada novembrī, klātienes tirdzniecību slēdza vien neilgi pirms lielajām Ziemassvētku brīvdienām. "Līdz ar to varam teikt, ka pērnā gada decembrī neizjutām būtisku ārkārtējās situācijas ietekmi. Taču janvārī un februārī, kas citkārt ir bijuši vieni no gada klusākajiem mēnešiem e-komercijā, mūsu pakalpojumu apjomi saglabājās decembra līmenī, kas vienmēr ir bijis gada aktīvākais mēnesis, jo visi pērk Ziemassvētku dāvanas," sacīja Kuļikovskis.
Savukārt, prognozējot apjoma pieaugumu šajā ārkārtējā situācijā, Kuļikovskis minēja, ka pakalpojumu apmērs varētu pieaugt no 35% līdz pat 50%.
"Iespējams, pietuvoties pat šā gada marta un aprīļa apjomiem, kuri šogad bija mūsu rekordmēneši," teica Kuļikovskis. Viņš gan piebilda, ka šajos mēnešos apjomu kāpumu ļoti sekmēja ģimeņu saņemtie atbalsti 500 eiro apmērā par katru bērnu, kas izteikti palielināja kopējo pasūtījumu skaitu no e-veikaliem.
Viņš skaidroja, ka prognožu veikšanai par stingro ierobežojumu laiku "Omniva" salīdzināja 2020.gada novembra datus, kad klātienes tirdzniecība bija atļauta, bet saistībā ar sezonalitāti vērojama arī apjomu izaugsme, ar šī gada janvāra datiem, kad bija šobrīd esošajai līdzvērtīga situācija attiecībā uz preču pieejamību klātienes tirdzniecībā.
Vienlaikus viņš uzsvēra, ka tirgus prognozēšana patlaban ir samērā komplicēta, jo ir ļoti daudz mainīgo apstākļu, ko iepriekš paredzēt vienkārši nevar, piemēram, vai pēc 15.novembra klātienes tirdzniecība tiks atjaunota visām preču grupām, vai tā būs pieejama tikai personām ar Covid-19 sertifikātu un, kāds būs šo personu īpatsvars, kā arī daudzi citi jautājumi, kas izriet no šiem.
Kuļikovskis gan norādīja, ka "Ominva" ir pārliecināta par savu gatavību apjomu kāpumiem, nezaudējot kvalitāti, jo jau kopš vasaras, saprotot, ka vakcinācijas īpatsvars nav pietiekams un visticamāk arī nebūs, uzņēmums gatavojies, ka šis rudens un ziema var nākt ar jauniem ierobežojumiem un jauniem pakalpojumu apjomu rekordiem.
"Esam mierīgi un pārliecināti, ka spēsim savus pakalpojumus nodrošināt visaugstākajā līmenī arī šajā laikā, jo esam izdarījuši mājasdarbu - par 34% palielināts darbinieku skaits, noslēgta vienošanās ar "Narvesen" par iespēju sūtījumus izņemt arī šajās tirdzniecības vietās, kā arī tūlīt sāksim uzstādīt 92 jaunus pakomātus, kas diemžēl ražotāja dēļ ir nedaudz aizkavējušies, bet nu jau ir ceļā no Ķīnas. Tādējādi līdz gada beigām kopumā nodrošināsim 300 pakomātus un 200 izņemšanas punktus "Narvesen" tirdzniecības vietās. Tātad - kopumā 500 vietās visā Latvijā," stāstīja Kuļikovskis
Viņš sacīja, ka, salīdzinot ar iepriekšējā gada oktobri, "Omniva" darbinieku skaits pašreiz ir palielināts par 34%. "Tomēr patlaban vēl viss personāls pilnībā nav nokomplektēts un šobrīd turpinām aktīvi meklēt papildu kurjerus un šķirotājus. Atlikušajiem kurjeru amatiem pašlaik piedāvājam darbu uz trīs mēnešiem, bet ar potenciālu iespēju turpināt darba attiecības arī pēc šī perioda," atzina Kuļikovskis.
Pēc viņa sacītā, "Omniva" darbiniekiem, kuri strādā tiešā kontaktā ar uzņēmuma klientiem, no 1.novembra darba pienākumu veikšanai būs nepieciešams uzrādīt Covid-19 sertifikātu. Pašreiz vairāk nekā 80% "Omniva" kurjeru ir ar Covid-19 sertifikātu.
Tikmēr SIA "Venipak Latvija" vadītājs Justs Šablinsks minēja, ka stingro ierobežojumu laikā uzņēmums sagaida, ka apjomi pieaugs par 20%, it īpaši B2C segmentā, jo cilvēki biežāk izvēlas iepirkties tiešsaistē.
Tāpat viņš pastāstīja, ka atbilstoši uzņēmuma plānam "Venipak Laatvija" komandas sastāvs tuvākajā laikā palielināsies par 30%. "Pašlaik 90% no visiem mūsu darbiniekiem Latvijā ir vakcinēti pret Covid-19. Ar pārējiem 10% mēs intensīvi diskutējam un mudinām viņus pieņemt lēmumu vakcinēties. Mūsu kā sociāli atbildīga uzņēmuma mērķis - 100% vakcinēti darbinieki," uzsvēra Šablinsks.
Savukārt SIA "DPD Latvija" pārdošanas un mārketinga vadītāja Dita Mirbaha aģentūrai LETA atzina, ka uzņēmums sagaida līdzvērtīgu sūtījuma apjoma pieaugumu, kāds bija pavasarī, kur atsevišķos piegādes veidos pieprasījums palielinājās par 500%, salīdzinot ar pieprasījumu ikdienas apstākļos.
Sagaidot sūtījumu apjoma palielināšanos, "DPD Latvija" aktīvi meklē jaunus darbiniekus, no kuriem daļu plānots pieņemt uz noteiktu laiku, bet daļu - pastāvīgā darbā. Potenciālajiem darbiniekiem jārēķinās ar prasību pēc Covid-19 sertifikāta.
"DPD Latvija" plāno ļoti strauji kāpināt jaudas un maršrutus arī ārpus Rīgas, bet kur tas notiks straujāk būs atkarīgs no pieprasījuma.
No ceturtdienas līdz 15.novembrim īpaši stingro Covid-19 ierobežojumu jeb stingrā "lokdauna" laikā klātienes saimniecisko pakalpojumu sniegšanas vietas un pirmās nepieciešamības preču tirdzniecības vietas darbu varēs sākt ne ātrāk kā plkst.6 un beigt ne vēlāk kā plkst.19.
Tirdzniecības pakalpojumus klātienē šajā laikā varēs sniegt tikai veikali, kur 70% no preču sortimenta ir pārtikas preces, veikali, kur 70% no preču sortimenta ir higiēnas preces, aptiekas, tai skaitā veterinārās aptiekas, optikas preču veikali, degvielas uzpildes stacijas, dzīvnieku barības veikali, preses tirdzniecības vietas, grāmatnīcas, telekomunikāciju preču un pakalpojumu vietas, ziedu tirdzniecības vietas, kā arī reģistrētas autoostas, kuras saskaņā ar normatīvajiem aktiem nodrošina biļešu tirdzniecību, un dzelzceļa stacijās esošās biļešu tirdzniecības kases, kurās tiek pārdotas biļetes tikai uz iekšzemes dzelzceļa maršrutiem.