Valdība šodien atbalstījusi likumprojekta grozījumus, kas paredz autoceļu lietošanas nodevas jeb eirovinjetes ieviešanu atlikt vismaz līdz 2014.gadam.
Patlaban spēkā esošie normatīvie akti paredz, ka nodeva jāievieš no nākamā gada 1.janvāra.
SM skaidro, ka nodevas ieviešana jāatliek, jo Krievija un Baltkrievija pagaidām nav saskaņojušas Latvijas ierosinātos grozījumus nolīgumos par automobiļu starptautisko satiksmi. Šie nolīgumi spēkā esošajā redakcijā paredz savstarpējus atbrīvojumus no nodokļiem un valsts nodevām, kas saistītas ar autoceļu izmantošanu vai uzturēšanu.
Vienpusēja autoceļu lietošanas nodevas ieviešana Latvijā būtu minēto starpvaldību nolīgumu pārkāpums, uzsver SM, savukārt autoceļu lietošanas nodevas ieviešana un piemērošana pret pārējo valstu pārvadātājiem, tostarp Eiropas Savienības dalībvalstu pārvadātājiem, izņemot Krievijas un Baltkrievijas pārvadātājus, kamēr nav grozīti minētie nolīgumi, būtu diskriminējoša un Eiropas Komisijai (EK) būtu pamats sākt pārkāpuma procedūru pret Latviju.
Nodevas ieviešana arī atlikta, jo nevalstiskās organizācijas vērsušās SM ar lūgumu šajos ekonomiskās situācijas apstākļos nepalielināt finansiālo slogu autopārvadātājiem un lauksaimniekiem un atlikt autoceļu lietošanas nodevas ieviešanu.
Līdz ar to valdība akceptējusi grozījumus, kas paredz, ka Autoceļu lietošanas nodevas likums stājas spēkā ne ātrāk kā 2014.gada 1.janvārī.
Nodevas mērķis ir veicināt valsts galveno autoceļu uzturēšanu un attīstību, kā arī videi draudzīgāku transportlīdzekļu izmantošanu.
Autoceļu lietošanas nodevu maksās transportlīdzekļa turētājs, vadītājs vai īpašnieks par noteiktu valsts galveno autoceļu posmu izmantošanu. Maksājums attieksies uz transportlīdzekli, kura pilna masa ir lielāka par 12 tonnām un kurš paredzēts tikai kravu pārvadājumiem.
Nodevu maksā atkarībā no transportlīdzekļa motora izmešu, automašīnas asu skaita un laika, kurā paredzēts lietot valsts galvenos autoceļus.
Kārtība, kādā tiks veikti maksājumi par valsts galveno autoceļu lietošanu, tiks izstrādāta pēc tam, kad valdībā būs apstiprināti visi nepieciešamie normatīvo aktu projekti.
Lai grozījumi stātos spēkā, vēl nepieciešams Saeimas apstiprinājums.