Valdība jautājumu par sabiedriskā transporta maksimālo piepildināju turpinās lemt nākamnedēļ.
Ministriem sēdē piektdien lemjot par ārkārtējās situācijas izsludināšanu, iesniegtajā rīkojuma projektā tika noteikts, ka sabiedriskā transporta pārvadātājs organizē iekāpšanu un izkāpšanu tā, lai pasažieru skaits transportlīdzeklī nepārsniedz 50% no tā ietilpības vai 55% no tā ietilpības, ja nepieciešams uzņemt pasažierus pieturvietās ārpus reģionālās nozīmes maršruta galapunktiem.
Tāpat rīkojuma projektā tika rosināts noteikt, sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs, kurš saņem no valsts vai pašvaldību līdzekļiem, nesniedz braukšanas maksas atvieglojumus vismaz 18 gadu vecumu sasniegušām nevakcinētajām personām.
Pret izmaiņām, kas skar sabiedrisko transportu, iebilda satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), norādot, ka par to netika diskutēts šonedēļ notikušajā Krīzes vadības padomē.
Linkaits uzsvēra, ka sabiedriskais transports nodrošina mobilitātes pakalpojumu, un, jo mazāk cilvēku dodas uz darba vietām, uz skolu un citur, jo mazāks piepildījums sabiedriskajā transportā. "Bet tajā pašā laikā mēs nedrīkstam kā valsts pakalpojumu sniedzējs atteikt iekāpšanu laukos esošam cilvēkam, kurš dodas uz darbu slimnīcā, jo pārsniegts piepildījumu procents," teica Linkaits, paužot, ka pārliecība, ka ar piepildījuma procentu noteikšanu mazināsies cilvēku pārvietošanās, ir "wishful thinking" jeb vēlmju domāšana.
Viņš arī apgalvoja, ka dzirdējis par gadījumiem, kad "cilvēki no rīta meža pieturā paliek, jo ir piepildījuma procents".
"Līdz ar to es tomēr aicinātu nenoteikt tādus pieteikumus, kas pēc tam mums apgrūtina dzīvi, jo ir cilvēkiem jāskaidro, kādēļ netiek uz darbu," sacīja Linkaits.
Arī izglītības un zinātnes ministre Anita Muižniece (JKP) atzina, ka ir dzirdējusi par gadījumiem, kad noteikto piepildījuma procentu dēļ ar sabiedrisko transportu uz skolu nav tikuši skolnieki. "Nedomāju, ka tas šobrīd ir pareizākais ceļš," teica Muižniece.
Linkaits iebilda arī pret plānu par atlaižu nepiešķiršanu nevakcinētajiem, uzsverot, ka nav skaidrs, kā to nodrošinās, piemēram, Rīgas sabiedriskajā transportā, jo ar e-talonu apkalpošanas sistēmas starpniecību nav iespējams noteikt sadarbspējīga Covid-19 sertifikāta esamību.
Lai arī veselības ministrs Daniels Pavļuts (AP) uzsvēra, ka sabiedriskais transports ir epidemioloģiski bīstama vieta un šī problēma risināma steidzami, ministri tomēr vienojās, ka jautājums par sabiedriskā transporta piepildījumu tiks skatīts sēdē nākamnedēļ, iekļaujot to Ministru kabineta noteikumos "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai".
Pēc viņa rīcībā esošās informācijas, arī Rīgas pašvaldība esot izrādījusi gatavību risināt jautājumu, kas skar atlaižu nepiešķiršanu personām bez Covid-19 sertifikāta.
Savukārt jautājums par atlaižu nepiešķiršanu personām bez Covid-19 sertifikāta iekļaušana attiecīgajos noteikumos neesot iespējama, tādēļ ministri vienojās, ka šis jautājums paliks ārkārtējās situācijas rīkojumā, nosakot tam pārejas laiku.