Līdz 2027.gadam Kurzemē plāno atjaunot autoceļus 230 km garumā

© Ģirts Ozoliņš / F64

Tuvākajos gados Kurzemē plānots atjaunot valsts reģionālos autoceļus vismaz 230 kilometru garumā, pavēstīja Satiksmes ministrijā (SM).

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) un VSIA "Latvijas valsts ceļi" vadība Kurzemes pašvaldību pārstāvjus trešdien iepazīstināja ar Valsts reģionālā autoceļu būvniecības plāna līdz 2027.gadam ieceri, kas paredz pakāpenisku reģionālo autoceļu pārbūvi, tajā skaitā Kurzemē vismaz 230 kilometru garumā.

Kā skaidroja ministrijā, plānojot primāri atjaunojamos reģionālo ceļu posmus, tiks ņemta vērā satiksmes intensitāte, ceļa loma pārrobežu savienojumu nodrošināšanā, bet visbūtiskāk - vai šie ceļu posmi savieno valstspilsētas vai novadu administratīvos centrus savā starpā.

Starp primāri atjaunojamiem reģionālajiem autoceļiem laikā līdz 2027.gadam Kurzemē ir, piemēram, autoceļš P128 Sloka-Talsi, reģionālā autoceļa P111 Ventspils-Grobiņa posms no Kuldīgas pagrieziena virzienā uz Ventspili un autoceļš P127 Talsi-Upesgrīva, kā arī ceļi P105 Saldus-Ezere, P108 Kuldīga-Saldus u P114 Ilmāja-Priekule-Lietuvas robeža. Plānots, ka vairākos no šiem objektiem darbi sāksies nākamajā gadā.

SM uzsver, ka šo un arī citu reģionālo autoceļu atjaunošana ir nozīmīga, lai iedzīvotāji varētu ērti pārvietoties starp novadu centriem, tiktu stimulēta teritoriju attīstība, kā arī uzņēmējiem būtu iespēja saglabāt un veidot jaunas darba vietas.

Šogad vērienīgi būvdarbi veikti vairākos reģionālo autoceļu posmos Kurzemes reģionā. Būvdarbi notika un turpinās vēl vairākos posmos Kuldīgas apkārtnē. Augustā pabeigta seguma atjaunošana uz reģionālā autoceļa P120 Talsi-Stende-Kuldīga septiņu kilometru posmā no Kuldīgas Talsu virzienā. Savukārt pie tilta pār Ventu uz Kuldīgas apvedceļa (P118) kilometru garā posmā un nepilna kilometra posmā uz reģionālā autoceļa P108 Ventspils-Kuldīga-Saldus notiek ceļa segas pārbūve.

Tikmēr virzienā uz Saldu uz reģionālā autoceļa P108 Ventspils-Kuldīga-Saldus tiek atjaunota asfaltbetona segums posmā no Kuldīgas līdz Ēdas dzirnavām (no 59,38. līdz 70,28. kilometram). Tāpat notikuši būvdarbi citos autoceļu posmos.

Tuvākajā laikā valsts reģionālo autoceļu tīkla būvniecības plānu iecerēts apspriest arī Latgales, Vidzemes, Rīgas un Zemgales plānošanas reģionu Attīstības padomes sēdēs, kur piedalās reģiona pašvaldību vadītāji.

Sākotnējais valsts reģionālo autoceļu tīkla būvniecības plāns līdz 2027.gadam paredz, ka būvdarbi veicami uz valsts reģionālajiem autoceļiem apmēram 1360 kilometru kopgarumā, tai skaitā paredzot 183 kilometru grants autoceļu posmu asfaltēšanu. Jau nākamā gada budžetā Satiksmes ministrijai piešķirti papildus 57,7 miljoni eiro, kas tiks investēti reģionālo ceļu būvniecībā. Par šiem līdzekļiem plānoti autoceļu pārbūves darbi aptuveni 280 kilometru garumā visā Latvijā. Savukārt 2021.-2023.gadā investīcijas no valsts budžeta paredzētas pusei no šajā plānā identificētajiem valsts reģionālajiem autoceļiem. Kopumā papildu nepieciešamais finansējums kvalitatīva valsts reģionālo autoceļu tīkla veidošanai līdz 2027.gadam ir 358 miljoni eiro.

Valsts reģionālo autoceļu tīkla būvniecības plāns līdz 2027.gadam jau ir apspriests SM organizētajā publiskajā domnīcā. Pēc plāna prezentēšanas plānošanas reģionos SM par to gatavos informatīvo ziņojumu izskatīšanai Ministru kabinetā.

Latvijā

Biznesa augstskolas "Turība" Biznesa inkubators, Uzņēmējdarbības vadības fakultāte un Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūts janvārī rīkos trešo ilgtspējīgu biznesa ideju hakatonu "To Be", informē augstskola.

Svarīgākais