Šogad Latvijai "Rail Baltica" projektā jāiegulda 1,6 miljoni eiro

© Ģirts Ozoliņš/F64

Šogad Latvijai nodrošināmais līdzfinansējums Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" dzelzceļa projekta "Rail Baltica" projekta aktivitāšu nodrošināšanai ir 1,604 miljoni eiro, liecina Ministru kabineta sēdes protokollēmums par informatīvo ziņojumu "Par akciju sabiedrības "RB Rail" finansējumu 2021.gadam".

Tāpat valdība atļāvusi Satiksmes ministrijai (SM) uzņemties papildu valsts budžeta saistības SM budžeta apakšprogrammā "Eiropas transporta infrastruktūras projekti ("Rail Baltica")" projekta īstenošanai 798 622 eiro apmērā Latvijas līdzfinansējuma nodrošināšanai šajā gadā.

Tostarp "Rail Baltica" projekta pieskaitāmo netiešo izmaksu finansēšanai 263 505 eiro, "RB Rail" horizontālo aktivitāšu līdzfinansēšanai 226 713 eiro un "RB Rail" projekta ieviešanas atbalsta aktivitāšu, kas attiecas uz Latviju, līdzfinansēšanai 308 404 eiro, atbilstoši "RB Rail" finansēšanas līgumam 2020.-2021.gadam.

Vienlaikus Ministru kabinets arī pieņēma zināšanai, ka atļauja par saistību uzņemšanos 805 775 eiro apmērā 2021.gadam "RB Rail" aktivitāšu līdzfinansēšanai uzņēmuma aktivitātēm sestā projektu uzsaukuma ietvaros ir dota iepriekš.

Minētajam informatīvajam ziņojumam noteikts ierobežotas pieejamības statuss, jo tajā iekļauta informācija par plānoto budžetu "RB Rail" horizontālajām aktivitātēm, kurās tiks veikti publiskie iepirkumi. Lai nodrošinātu konkurētspējīgākus pretendentu piedāvājumus, informācija par provizorisko aktivitātes budžetu iepirkuma procedūrā netiek izpausta.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Latvijā

Šosezon stāsies spēkā jaunas prasības ziemas riepām, un no 1.decembra ceļu satiksmē varēs izmantot tikai tādas ziemas riepas, kas marķētas ar "kalna un sniegpārsliņas" apzīmējumu, aģentūrai LETA pavēstīja Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD).

Svarīgākais