Izstrādāti trīs risinājumi velo infrastruktūras pārkārtošanai Krišjāņa Barona ielā, Rīgā, informēja galvaspilsētas domē.
Satiksmes departamentam ir uzdots līdz 2022.gada 1.aprīlim izstrādāt risinājumu, lai Kr.Barona ielu varētu pārveidot par gājēju un velosipēdistu ielu, vienlaikus piešķirot tramvajam kustības prioritāti. Departaments ir sagatavojis iespējamā risinājuma plānu.
Ņemot vērā izmaksas un realizācijas laiku, ir izstrādāti trīs risinājumi velo infrastruktūras pārkārtošanai uz Kr.Barona ielā, kuri ietvers tranzīta satiksmes ierobežošanu un pastāvīgo velojoslu izveidošanu un nodalīšanu. Tāpat Kr.Barona un Aleksandra Čaka ielās paredzēts veikt novecojušo padomju laikā ražoto luksoforu nomaiņu un to aprīkošanu ar transporta detekcijas iekārtām, kas ļautu paātrināt sabiedriskā transporta kustības ātrumu un vienlaikus regulētu satiksmi atbilstoši velosipēdistu un gājēju kustības intensitātei.
Ja nākamā gada budžetā dome atbalstīs līdzekļu piešķiršanu, jaunos risinājumus varētu ieviest 2022.gada vasaras sezonā. Departaments sola savlaicīgi iesaistīt sabiedrību un sākt sarunas ar sabiedriskajām organizācijām un profesionāļiem par darbiem, kuri jāīsteno izvēlētā risinājuma ieviešanai, kā arī par to, kas vēl būtu jāņem vērā, tos realizējot.
Kā ziņots, saskaņā ar Rīgas dome Satiksmes un transporta lietu komitejā lemto, no 1.septembra Čaka ielā satiksmi bija plānots organizēt pa divām autotransporta joslām, vienu sabiedriskā transporta joslu un vienu velojoslu centra virzienā.
Komitejas lēmums arī paredzēja Krišjāņa Barona ielas pārveidi, lai tā kļūtu par pilnvērtīgu ielu gājējiem, velosipēdistiem un tramvaja satiksmei.
Ikdienas uzturēšanas darbu gaitā šovasar ir veikta Kr.Barona ielas bojāto bruģakmeņu nomaiņa.