"Latvijas dzelzceļš" šā gada laikā plāno atlaist 700 darbinieku

© Vladislavs Proškins/F64

"Latvijas dzelzceļš" (LDz) šajā gadā plāno 700 darbinieku kolektīvo atlaišanu, apstiprināja Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) Pakalpojumu departamenta Darba meklēšanas atbalsta nodaļas vadītāja vietniece Inta Čodere.

Viņa pauda, ka NVA ceturtdien saņemts iesniegums par 200 darbinieku atlaišanu, bet pēcāk gaidāma otrā atlaišanas kārta, kurā darbu zaudēs vēl 500 LDz darbinieku.

Kā liecina LDz konsolidētais pagājušā gada pārskats, pērn vidējais koncerna darbinieku skaits bija 8539 darbinieki. Salīdzinot ar 2019.gadu, tas ir samazinājies par 1616 darbiniekiem.

Kā skaidroja LDz Ārējās komunikācijas nodaļas vadītāja Ieva Kārkliņa, lēmums par darbinieku skaita samazināšanu pieņemts, izvērtējot un optimizējot uzņēmuma administratīvās un atbalsta funkcijas, kā arī tehnoloģiskos procesus.

Kārkliņa atklāja, ka pēdējā pusotra gada laikā, gan reaģējot uz situāciju kravu pārvadājumu jomā, gan veidojot pamatu LDz un visa koncerna efektīvai un konkurētspējīgai darbībai Baltijā un plašākā reģionā, LDz aktīvi pārskata visas uzņēmuma veicamās funkcijas un procesus, un citus uzņēmuma saimniecisko darbību ietekmējošos aspektus.

Pirmajā posmā, kurā no darba atbrīvos 200 darbiniekus, atlaišanas plānotas septembrī un oktobrī. Galvenokārt atbrīvoti tiks administrācijas un atbalsta personāla darbinieki. Savukārt informāciju par otrajā posmā atbrīvojamiem orientējoši 500 ražošanas darbiniekiem LDz iesniegs NVA septembrī. LDz procesa gaitā veikusi konsultācijas ar Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrību, kas turpināsies arī otrā atlaišanas posma izpildes gaitā.

Kompānijas valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs skaidroja, ka LDz jau ilgāku laiku atrodas nozīmīgas transformācijas vidū, un šis process dod gan iespēju pilnveidot procesus un tehnoloģijas, kas nebija pieredzējušas izmaiņas pat desmitiem gadu, gan arī, nenoliedzami, liek pieņemt sāpīgus lēmumus.

"Tomēr jāuzsver, ka LDz pamatmērķis ir nodrošināt kvalitatīvu, drošu, pasažieru un kravu pārvadātājiem un visai sabiedrībai ērtu un pieejamu dzelzceļa infrastruktūru, tādējādi visu pārmaiņu pamatā ir visaptveroša analīze un pārdomāti lēmumi," teica Kleinbergs.

LDz atzīmēja, ka šā gada 1.augustā strādāja 4558 darbinieki, savukārt visa LDz koncerna darbinieku skaits sasniedza 7168 cilvēkus.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDZ ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".

Latvijā

Biežākais mediju ētikas kodeksa pārkāpums, ko savos atzinumos konstatējusi Latvijas Mediju ētikas padome (LMĒP), bijis godprātības principa neievērošana, liecina LMĒP pārskats par mediju ētikas kodeksa piemērošanas praksi, izskatot piecu gadu laikā saņemtās sūdzības.

Svarīgākais