"Rīgas satiksme" veidos jaunu biļešu sistēmu. Ko darīs ar vecajiem e-taloniem?

© Ilze Zvēra/F64

Nākamnedēļ sāks tirgus izpēti "Rīgas satiksmes" jaunās biļešu sistēmas izstrādei, šodien preses konferencē pastāstīja uzņēmuma vadītāja Džineta Innusa.

Viņa informēja, ka tirgus izpētei tiks atvēlētas 45 dienas.

Pēc tirgus izpētes tiks izstrādāta iepirkumu procedūra un tiks izsludināts iepirkums.

Innusa cer, ka nākamā gada otrajā pusē iepirkums tiks pabeigts un uzņēmums varēs noslēgt līgumu par biļešu sistēmas izstrādi.

Kā tika uzsvērts preses konferencē, biļešu sistēmas izstrādātājam tiks dots uzdevums izstrādāt tādu uzbūvi, kas ļaus īstenot lēzenu pāreju no vecās e-talonu sistēmas, neradot stresu pasažieriem un ļaujot vienlaicīgi izmantot abas.

Uzņēmuma valdes loceklis Gints Zeltiņš informēja, ka, atšķirībā no pašreizējās e-talonu sistēmas, kas piedāvāja tikai norēķinu veidu, jaunā piedāvās gan norēķinus, gan maršrutu plānošanu, gan arī resursu plānošanu.

Turklāt pasažieriem būšot izvēlēs brīvība, kā sevi identificēt, vai izmantot eID karti, bankas karti, QR kodu, aplikāciju mobilajā ierīcē, vai kādu citu iespēju.

Paredzēts, ka jaunā biļešu un pakalpojumu norēķinu sistēma ļaus īstenot braucienu plānošanu, biļešu iegādi un pakalpojumu pārvaldību gan viedtālrunī, gan datorā, nodrošinās tūlītēju biļešu vai pakalpojumu iegādi un konta papildināšanu.

Tajā būšot vienkārši, saprotami un elastīgi braukšanas maksas tarifi un tiks nodrošinātas citas priekšrocības.

Kā uzsvēra Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis (JV), jaunās sistēmas izstrādes dēļ netiks mainīta braukšanas maksas un atlaižu politika. Visas atlaides par braucieniem Rīgas sabiedriskajā transportā tiks saglabātas.

Viņš informēja, ka "Rīgas satiksmei" izdevies izpildīt būtiskāko uzdevumu, vairāk nekā uz pusi samazināt izdevumus biļešu sistēmas uzturēšanai, nākotnē būs nepieciešams pilnībā atteikties no uzņēmuma "Rīgas karte" pakalpojumiem un lemt par tās likvidāciju.

Ne uzņēmuma pārstāvji, ne Ķirsis nenosauca summu, kas varētu būt nepieciešama jaunas biļešu sistēmas izveidei, taču politiķis apliecināja, ka tās izveide un uzturēšana būs lētāka nekā līdzšinējā, kurai šogad pirmajā pusgadā izlietoti aptuveni 4,5 miljoni eiro, bet iepriekšējās domes laikā noslēgtais līgums paredzēja maksāt vairāk nekā 20 miljonus eiro gadā.

Turklāt, ja sistēmas izveidei būs nepieciešamas finanšu injekcijas no domes, tad uzņēmums tās saņemšot.

Kā ziņots, no šī gada 1.janvāra elektroniskā norēķinu sistēma ir "Rīgas satiksmes" īpašums un pārņemtas ar sistēmu saistītās iekārtas no uzņēmuma "Rīgas karte"

Iepriekš medijos plaši izskanēja informācija, ka rīdzinieki par "Rīgas kartes" pakalpojumiem, iespējams, pārmaksā vairākus desmitus miljonus eiro. "Rīgas satiksmes" sadarbība ar "Rīgas karti" sākās 2008.gadā.

2020.gadā "Rīgas satiksmes" ieņēmumi bija 182,9 miljoni eiro, kas ir par 25,9 miljoniem eiro mazāk nekā 2019.gadā. Savukārt izdevumi bijuši 181 miljons eiro un tos izdevies samazināt par 19,1 miljonu eiro.

Uzņēmuma EBIDTA 2020.gadā bijusi 46 miljoni eiro, kas ir līdzvērtīgs rādītājs 2019.gadam, kad tā bija 46,9 miljoni eiro. Kā tika uzsvērts preses konferencē, situācijā kad būtiski sarucis pasažieru skaits, šis rādītājs esot vērtējams kā ļoti augsts.

Uzņēmums pagājušajā gadā strādājis ar vairāk nekā viena miljona eiro peļņu.

"Rīgas satiksme" dibināta 2003.gadā, un tās statuss ir 100% Rīgas pilsētas pašvaldībai piederoša kapitālsabiedrība. "Rīgas satiksmei" pieder kapitāla daļas šādās kapitālsabiedrībās - SIA "Rīgas karte" (51%), SIA "Rīgas acs" (100%). Pašlaik uzņēmumā strādā ap 3800 darbinieku.

Latvijā

Pie Ķīšezera veidos infrastruktūru glābšanas apmācībām un Iekšējās drošības akadēmijas attīstībai, un plānots, ka konkrētais ezera posms vairs nebūs publiski pieejams, liecina valdības otrdien pieņemtais lēmums.

Svarīgākais