Šogad ceļotāji no Latvijas Eiropas Ekonomikas zonā (EEZ) visbiežāk apmeklējuši Lietuvu, bet ārpus tās - Ukrainu, secinājis mobilo sakaru operators SIA "Bite Latvija", balstoties uz savu klientu datiem.
Tāpat šogad septiņos mēnešos ceļotāji, esot ārzemēs, patērējuši par 19% vairāk mobilā interneta, salīdzinot ar identisku periodu 2020.gadā. Kā norādīja "Bite Latvija" korporatīvo un sabiedrisko attiecību vadītāja Una Ahuna-Ozola, šo tendenci galvenokārt ietekmējusi iedzīvotāju komunikācijas paradumu maiņa, saziņai ārpus Latvijas biežāk izmantojot dažādas mobilās lietotnes.
"Bite Latvija" dati arī rāda, ka līdztekus Lietuvai starp šogad ceļotāju apmeklētākajām EEZ valstīm ir arī Igaunija, Vācija, Polija un Zviedrija. Savukārt ārpus EEZ ceļotāji no Latvijas visbiežāk devušies ne tikai uz Ukrainu, bet arī Krieviju, Baltkrieviju, Lielbritāniju un Turciju.
2021.gada jūlijā, salīdzinot tādu pašu periodu pērn, ceļotāju izmantotais interneta apjoms EEZ valstīs ir palielinājies par 36%, ārpus EEZ - teju 12 reizes.
Ahuna-Ozola skaidroja, ka tik izteikts pieaugums ārpus EEZ veidojas Lielbritānijā patērēto datu apjoma dēļ, kas kopš šī gada sākuma vairs netiek iekļauta EEZ valstu vidū. Šogad jūlijā visvairāk interneta patērēts tādās tuvajās Eiropas valstīs kā Vācija, Lietuva, Igaunija, Zviedrija un Polija.
"Taču, paraugoties uz dienvidu valstīm, kas bieži ir arī populāri vasaras tūrisma galamērķi, redzams, ka ceļotāji visvairāk mobilo datu patērējuši Itālijā, Spānijā, Francijā, Grieķijā un Bulgārijā," stāstīja "Bite Latvija" pārstāve.
Kopumā pašreiz viesabonēšanā patērētais datu apjoms, ko izmanto viens klients, ir sasniedzis "Bite Latvija" vēsturē lielāko. Savukārt datu apjoms, ko tagad patērē viens ceļotājs, salīdzinot ar 2019.gada augustu, ir audzis 2.4 reizes.
"Epidemioloģiskajiem ierobežojumiem mainoties, arvien vairāk cilvēku dodas braucienos ārpus Latvijas. Tiesa, redzam, ka šogad cilvēki visvairāk braukuši uz tuvējām ārvalstīm. Turpretim gada griezumā Turcija ir bijusi populārākais silto zemju galamērķis atvaļinājumu pavadīšanai, savukārt jūlijā izceļas Itālija un Spānija," sacīja Ahun-Ozola.
Tajā pašā laikā viņa atzina, ka paies laiks, līdz varēs atgriezties 2019.gada līmenī. "Vienlaikus ir skaidrs, ka ceļotāju paradumi komunikācijā ir strauji mainījušies, kam sava ietekme ir bijusi arī pandēmijai un tās paātrinātajai digitalizācijai," atzina-Ahuna Ozola.
To, ka cilvēki pamazām atsāk ceļot, apstiprināja arī Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas izpilddirektore Astrīda Trupovniece.
"Redzam, ka ne tikai epidemioloģisko ierobežojumu mīkstināšana, bet arī vakcinācijas pieejamība ir veicinājusi iedzīvotāju vēlmi ceļot, piemēram, uz Grieķiju un Turciju, kas šogad ir populārākie no silto zemju galamērķiem. Vienlaikus ir skaidrs, ka cilvēki aizvien ir piesardzīgi un labprātāk izvēlas apmeklēt tuvākas valstis privāti, piemēram, ar personīgo transportu un tamlīdzīgi," teicaTrupovniece.
Jau vēstīts, ka "Bite Latvija" koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 120 miljoni eiro, kas ir par 5,5% vairāk nekā gadu iepriekš.
"Bite Latvija" 100% kapitāldaļas pieder "Bite Lietuva", kas ir starptautiskās aktīvu pārvaldīšanas kompānijas "Providence Equity Partners" uzņēmums. Savukārt "Bite Latvija" patiesā labuma guvēji ir Lielbritānijas pilsonis Džons Karls Hāns un ASV pilsonis Džonatans Milsons Nelsons.