Neskatoties uz nepārtrauktiem brīdinājumiem un aicinājumiem uzmanīties no krāpniekiem, Valsts policija joprojām saņem iesniegumus par izkrāptiem finanšu līdzekļiem. Pēdējā laikā uzskatāmi ir parādījusies shēma, kad krāpnieki zvana iedzīvotājiem un uzdodas par banku darbiniekiem.
Krāpnieki telefonsarunas laikā informē par it kā aizdomīgām darbībām personas bankas kontā, pieprasa nekavējoties sadarboties un nosaukt personīga rakstura informāciju, piemēram, bankas kartes numuru, CSV kodu, kas atrodas bankas kartes aizmugurē u.c.
Lielākoties visi krāpnieki darbojas pēc līdzīgas shēmas. Valsts policija aicina iegaumēt darbības un principus, kas raksturīgi telefonkrāpniekiem:
Zvanītājs uzdodas par bankas pārstāvi un informē par kādu konstatētu problēmu bankas kontā. Piemēram, ka ir veikts aizdomīgs pārskaitījums vai pirkums.
Krāpnieks izteikti un ar lielu entuziasmu vēlas palīdzēt, tādā veidā mēģinot iegūt personas labvēlību un uzticēšanos;
Komunicējot krāpnieks cenšas iegūt dažāda rakstura personīgu informāciju;
Krāpnieks steidzina pieņemt nepārdomātus lēmumus, kā arī nedod iespēju pārliecināties, ka zvanītājs ir tas, par ko uzdodas;
Krāpnieks piedāvā pāriet uz it kā drošāku saziņu lietotnē Whatsapp, Viber vai citā lietotnē;
Ja persona tomēr atsakās sadarboties, tad krāpnieks sāk draudēt un iebiedēt. Viņš brīdina par sekām, kas it kā var iestāties, ja persona atteiksies sadarboties.
Lai pasargātu sevi no krāpniekiem, piedāvājam iespēju noklausīties īstu telefonsarunu ar krāpnieku, kurš vēlas izkrāpt finanšu līdzekļus.
Kā pasargāt sevi?
Ja zvanītāja numurs nav pazīstams, tad sarunas laikā esiet piesardzīgi un neizpaužat personīgo informāciju. Tas, iespējams, ir krāpnieku mēģinājums sazināties ar Jums.
Ja telefonkrāpnieki steidzina un mudina Jūs pieņemt ātrus, nepārdomātus lēmumus, tad pārtrauciet sarunu! Īpaši gadījumos, ja neesat pārliecināts, vai zvanītājs ir tas, par ko uzdodas.