Telefonkrāpnieki sākuši izmantot robotizētās zvanu iespējas, lietojot arī latviešu valodu

© Romāns Kokšarovs/F64

Telefonkrāpnieki sākuši izmantot robotizētās zvanu iespējas, lietojot arī latviešu valodu, pavēstīja "Swedbank" pārstāvji.

Bankā norādīja, ka iepriekš banku klienti pārsvarā saņēma zvanus tikai krievu valodā, kad krāpnieki nemācēja atbildēt uz jautājumiem latviešu valodā, kas lielai daļai klientu ļāva tos atpazīt un izvairīties no krāpnieku centieniem iegūt klientu pieejas datus internetbankai.

"Tas, ka krievu valoda nebūs vienīgā valoda, kuru krāpnieki izmantos klientu uzrunāšanai, diemžēl jau bija gaidāms. Attīstoties tehnoloģijām, uzlabojas arī krāpnieku rīki, kā izlikties par banku darbiniekiem un ar viltu iegūt klientu datus, lai pieslēgtos klientu internetbankai. Tāpēc aicinām klientus būt īpaši vērīgiem un neuzķerties uz šādiem viltus banku darbinieku zvaniem, neskatoties kādā valodā šie zvani tiek saņemti. Jebkurš saņemtais zvans vai īsziņa, kad kāds aicina jūs izpaust vai kaut kur ievadīt "Smart-ID" vai kalkulatora kodus, ir skaidrs signāls - tie ir krāpnieki!," pauda "Swedbank" Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs.

Bankā uzsvēra - ja kāds zvana vai sūta ziņu, prasot kaut ko apstiprināt ar "Smart-ID" vai kodu kalkulatoru, nekādā gadījumā to nedrīkst darīt, jo šādi apstiprinātu darbību nevar atcelt, un tas nozīmē pazaudētu naudu. Banka nekad nezvana un neprasa izpaust vai ievadīt kādā vietnē "Smart-ID" vai kalkulatora kodus, piemēram, viltus bankas mājaslapā/internetbankā. Banka nekad nesūta arī klientiem interneta saites, kurās prasītu ievadīt savus "Smart-ID" vai kalkulatora kodus.

Ja "Swedbank" darbiniekiem būs nepieciešams atpazīt klientu, bankas darbinieks lūgs klientu pašam pievienoties internetbankai, ievadot pārlūkā tās oficiālo adresi, nevis nospiežot kādu linku, vai pašam sazināties ar bankas Konsultāciju centru.

Ja bankas klients ir saņēmis krāpnieku zvanu, bet datus nav izpaudis, par šādu gadījumu bankai jāpaziņo tikai rakstiski - sūtot ziņu čatā vai nosūtot ziņojumu internetbankā, bet, ja krāpniekiem ir izdevies iegūt klienta datus, klientam nekavējoties jāziņo bankai, zvanot uz 67444444.

Pēc aktīvu apmēra "Swedbank" ir lielākā banka Latvijā.

Latvijā

Energoresursu tirdzniecības uzņēmums AS "Virši-A", kas strādā ar zīmolu "Virši", un Latvijā bāzētais biotehnoloģiju uzņēmums SIA "Alternative Plants" sadarbosies, lai kopīgi izstrādātu ilgtspējīgu kosmētikas izejvielu no "Viršu" kafijas biezumiem, aģentūru LETA informēja "Virši" pārstāvji.

Svarīgākais