"Ryanair": Ceram Rīgu attīstīt kā galamērķi, nevis pārsēšanās punktu

© Reuters/Scanpix

Īrijas zemo cenu aviokompānija "Ryanair" Rīgu cer attīstīt kā galamērķi, nevis pārsēšanās punktu, kā to, kompānijas ieskatā, darījusi Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic", otrdien žurnālistiem pauda "Ryanair" izpilddirektors Edijs Vilsons.

Viņš norādīja, ka divu lidmašīnu bāze, ko lidsabiedrība plāno atklāt šā gada oktobrī, varētu palīdzēt "Ryanair" Rīgas lidostā pieaudzēt tirgus daļu līdz 20%, kas ir par 12 procentpunktiem vairāk nekā šajā gadā no janvāra līdz maijam.

Kā iemeslu, kādēļ "Ryanair" nolēmusi Rīgā bāzi atvērt tieši Covid-19 pandēmijas laikā, Vilsons minēja tirgus atvērtību, jo citas aviokompānijas pretēji "Ryanair" pašlaik samazinot kapacitāti, kā arī Īrijas lidsabiedrības 210 pasūtītās jaunās lidmašīnas, kurām "nepieciešams lidot".

Tāpat lidsabiedrības pārstāvis norādīja, ka, viņaprāt, bāzes atvēršanai šis bijis īstais brīdis saistībā ar "Ryanair" ieguldījumiem citās lidostās Rīgas tuvumā, piemēram, Viļņā, Kauņā, Ārlandā.

"Tā nav tikai Rīga, tas ir viss reģions. Kad tev kādā vietā uz vietas ir lidaparāti, vairākas lidostas savienot kļūst ļoti viegli. Pēdējo reizi mēs par bāzi Rīgā runājām 2009. vai 2010.gadā - toreiz pilsēta būtu nomaļa, un nebūtu viegli iegūt šo "kritisko masu"," sacīja Vilsons.

Kā ziņots, "Ryanair" plāno lidostā "Rīgā" izveidot divu lidmašīnu bāzi. No oktobra, kad jaunā bāze būs gatava, "Ryanair" grupas uzņēmumi, tostarp meitasuzņēmums "Buzz", no Rīgas nedēļā veiks kopumā 95 lidojumus 30 dažādos maršrutos.

Aviokompānija no Rīgas plāno piedāvāt lidojumus 16 jaunos maršrutos - piecus lidojumus nedēļā uz Varšavu Polijā, četrus lidojumus nedēļā uz Sandefjordu Norvēģijā, trīs lidojumus nedēļā uz Orhūsu Dānijā, Budapeštu Ungārijā, Gēteborgu Zviedrijā, Romu Itālijā, kā arī pa diviem lidojumiem nedēļā uz Bristoli Lielbritānijā, Krakovu Polijā, Kijevu un Ļvovu Ukrainā, Malagu Spānijā, Memingenu Vācijā, Palermo Itālijā, Parīzi Francijā, Frankfurti Vācijā un Venēciju Itālijā.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais