Alus ražotāji uz vasaras sezonu kopumā raugās pozitīvi

 
©Ģirts Ozoliņš/F64

Alus ražotāji uz vasaras sezonu kopumā raugās pozitīvi, aģentūrai LETA atzina aptaujāto kompāniju pārstāvji.

AS "Cēsu alus" Pārdošanas un mārketinga daļas direktors Gustavs Zatlers aģentūrai LETA minēja, ka kompānija šovasar sagaida pieaugumu par vismaz 5-10% salīdzinājumā ar pagājušā gada vasaru. "Vasaru prognozējam ļoti optimistiski - plānojam minimums 5-10% pieaugumu, salīdzinot ar pagājušā gada vasaru," viņš pauda.

Tostarp viņš norādīja, ka līdz ar kafejnīcu un restorānu atvēršanu, atveras jauns noieta kanāls, kas līdz šim bija slēgts. "Bāru un kafejnīcu nozarē, novērojams straujš apgrozījuma pieaugums, kas izskaidrojams ar cilvēku vēlmi tikties ārpus savām mājsaimniecībām, kurās pavadīts vairāk nekā gads. Prognozējam, ka šāda tendence saglabāsies visu vasaru," sacīja Zatlers.

Tāpat viņš atzīmēja, ja atvieglos pulcēšanās ierobežojumus, kopējais alus un kvasa tirgus Līgo svētkos varētu pieaugt par 15%. "Līgo svētku apgrozījumu tieši ietekmē arī laika apstākļi - ja Līgo dienas būs saulainas, apgrozījuma prognozes piepildīsies," piebilda Zatlers.

Viņš arī norādīja, ka pagājuša gada sezonā uzņēmumi tikai aprada, kā ir strādāt pandēmijas apstākļos, tādēļ pagājušajā gadā kopējais alus un kvasa tirgus samazinājās par 5%. "Šogad situācija ir citādāka. Mēs zinām, tieši kādi produkti ir pieprasīti un atbilstoši tos darām pieejamākus pircējiem," sacīja Zatlers.

Tāpat "Cēsu alus" Pārdošanas un mārketinga daļas direktors pauda, ka kompānija ir veiksmīgi adoptējusies esošai situācijai ekonomikā un šogad plāno apgrozījuma pieaugumu.

Savukārt AS "Aldaris" "Off-trade" tirdzniecības vadītājs Aleksandrs Kuzmins aģentūrai LETA minēja, ka uzņēmumā pozitīvi skatās uz šā gada vasaras sezonu. "Alus nozarē tieši vasara ir ļoti svarīga visa gada kontekstā - līdz ar to ceram uz saulainu un siltu vasaru," viņš sacīja.

"Ja runājam par tirgus tendencēm, tad šā gada pirmajos četros mēnešos iezīmējušās divas tendences - apmēra ziņā "off-trade" tirdzniecības segments ir nemainīgs, taču tirgus vērtība ir pieaugusi. Attiecīgi turpinās jau iepriekšējā tendence, kad patērētāji dod priekšroku kvalitātei pār kvantitāti," pauda kompānijas pārstāvis.

Vienlaikus viņš atzina, ka šobrīd ir grūti prognozēt pieprasījumu pēc alus Līgo svētku laikā, taču, ņemot vērā, ka šogad svētku laikā būs daudz brīvdienu, pieprasījums pēc alus varētu nedaudz pieaugt salīdzinājumā ar pagājušā gada svētku laiku. "Līdzīgi kā pērn, arī šogad svētkos ir visai daudz brīvdienu, tāpēc tas varētu būt pamats cerēt, ka pieprasījums varētu būt līdzīgs vai pat nedaudz pieaugošs," sacīja Kuzmins.

Tāpat viņš atzīmēja, ka pozitīvu devumu sniegs HoReCa jeb "on-trade" segmenta darbības atsākšana. "Tas bija ļoti gaidīts brīdis un ceram, ka apstākļi ļaus šim segmentam atkopties vēl vairāk," teica Kuzmins.

Jau ziņots, ka no otrdienas, 15.jūnija, sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumi personām, kuras varēs uzrādīt derīgu digitālo Covid-19 sertifikātu, pakalpojumus varēs sniegt arī iekštelpās.

 

Ko Tu domā par citu lasītāju komentāriem? Izsaki savu viedokli!