Uzmanies! Aktivizējušies krāpnieki, kuri uzdodas par bankas darbiniekiem

© pexels.com

Pēdējo dienu laikā Luminor banka ir saņēmusi informāciju par vairākiem gadījumiem, kad klienti saņēmuši zvanus no personām, kas, uzdodoties par bankas darbiniekiem, informē klientus par tiem izgatavotu maksājumu karti, tādējādi cenšoties iegūt klientu personīgos datus.

Krāpniecības mēģinājumiem tiek izmantota platforma “Viber”, saziņu veicot no ārvalstu tālruņa numuriem krievu valodā.

Atšķirībā no līdzīgiem krāpniecības mēģinājumiem, kad krāpniekus var atpazīt pēc ļoti uzstājīga un agresīva komunikācijas stila, šobrīd krāpnieki, sazinoties ar Luminor klientiem, uzrunā tos vārdā un sarunu veic mierīgā, laipnā un korektā manierē, atdarinot bankas konsultantu.

Lai gan krāpnieki zvana no dažādiem ārvalstu numuriem “Viber” platformā un visbiežāk sarunājās krievu valodā, novērots, ka tie lūdz klientiem atzvanīt uz Latvijā reģistrētiem tālruņa numuriem. Tas liecina, ka krāpnieki, visticamāk, atrodas Latvijā un var uzrunāt klientu, lūdzot izpaust savus privātos datus arī latviešu valodā.

Luminor atgādina, ka saziņā ar klientiem netiek izmantota “Viber” mobilā platforma, tāpat banka nekad nezvana vai neatzvana ar lūgumu izpaust klientu privātos datus (konta numuru, Smart-ID PIN kodus, maksājumu kartes datus - kartes numuru un CVC kodu, kas atrodas kartes aizmugurē, kartes PIN kodu, internetbankas pieejas paroles, u.c.).

Vairumā gadījumu krāpnieciskus zvanus var atpazīt arī pēc tā, ka visbiežāk zvanītāji nerunā latviski, tāpēc telefona sarunā mēdz aizbildināties, ka vēl mācās latviešu valodu, tāpēc runās krieviski. Jāatceras, ka Latvijā strādājošas bankas darbinieks nekad neatteiks saziņu latviešu valodā. Jāpievērš uzmanība arī telefona numuram, jo krāpnieki var zvanīt gan no Latvijā, gan ārzemēs reģistrētiem numuriem. Latvijā strādājošas bankas, tai skaitā Luminor, nekad nezvanīs klientiem no ārzemēs reģistrēta telefona numura.

Banka aicina klientus būt piesardzīgiem un neizpaust trešajām personām informāciju par savu internetbankas pieeju, par savām maksājuma kartēm, jebkādu personīgo informāciju, kā arī neapstiprināt trešajām personām vai Jūs esat kādas konkrētas vai vairāku kredītiestāžu klients vai jebkādu citu personīgo informāciju. Tāpat Luminor aicina iedzīvotājus parūpēties par saviem tuviniekiem, īpaši senioriem, informējot tos par šādiem gadījumiem un aicinot tos atbilstoši rīkoties.

Saņemot attiecīgo vai līdzīga rakstura zvanu no krāpniekiem, nekavējoties jāpārtrauc saruna un jāinformē Luminor. Arī aizdomu gadījumā, ka notikusi krāpšana, nauda ir pārskaitīta krāpniekam, vai maksājumu kartes, internetbankas dati ir nopludināti, pēc iespējas ātrāk par to jāziņo Luminor un policijai. Arī, ja karte ir pazaudēta vai nonākusi nepareizajās rokās, nekavējoties tā jābloķē savā internetbankā vai zvanot Luminor.

Ja radušās aizdomas, vai saņemtais zvans vai pieprasījums patiešām ir bijis no bankas, Luminor aicina pārliecināties par to, rakstot e-pastu vai zvanot uz klientu apkalpošanas tālruni.

Svarīgākais