Pašizolācija joprojām jāievēro pēc atgriešanās no visām SPKC saraksta Eiropas valstīm

© f64.lv, Vladislavs Proškins

Tāpat kā līdz šim pašizolācija joprojām jāievēro pēc atgriešanās Latvijā no visām Eiropas Savienības (ES) un Eiropas Ekonomiskās zonas (EEZ) valstīm, izņemot Vatikānu un Islandi, liecina Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) veidotais saraksts.

Pašizolācijas slieksnis Latvijā patlaban ir noteikts 50 gadījumi uz 100 000 iedzīvotāju. Šis rādītājs ES un EEZ valstu vidū zemāks ir tikai Vatikānā un Islandē. Patlaban augstākā saslimstība ir Sanmarīno, kur minētais rādītājs ir 1758,9 gadījumi uz 100 000 iedzīvotāju.

Pašizolācija Latvijā joprojām jāievēro, atgriežoties vai ceļojot tranzītā caur Ungāriju, kur ir otra augstākā saslimstība Eiropā. Pašizolācija arī jāievēro, atgriežoties no Igaunijas, Monako, Andoras, Čehijas, Slovēnijas, Spānijas, Slovākijas, Francijas, Zviedrijas, Maltas, Luksemburgas, Nīderlandes, Lietuvas, Itālijas, Beļģijas, Austrijas, Šveices, Polijas, Kipras, Rumānijas, Bulgārijas, Grieķijas, Vācijas, Horvātijas, Lihtenšteinas, Dānijas, Somijas un Norvēģijas.

Attiecībā uz valstīm, kas ir ārpus ES un EEZ, pašizolācija nav jāievēro, ceļojot no Ruandas, Dienvidkorejas, Taizemes, Singapūras, Jaunzēlandes un Austrālijas. Šīs valstis ir to vidū, no kurām ir atļauts šķērsot ES ārējo robežu.

Iebraucot Latvijā no citām sarakstos neminētām pasaules valstīm, ir jāievēro pašizolācija.

SPKC joprojām nerekomendē doties ārvalstu ceļojumos, jo citu valstu apmeklējums ir uzskatāms kā paaugstināta riska faktors - atsevišķās valstīs novērojams ne tikai saslimstības pieaugums, bet arī cirkulē citi vīrusa paveidi, kas šobrīd Latvijā vēl nav reģistrēti.

Savukārt, ja nepieciešams doties uz ārvalstīm, tad atgriežoties desmit dienas jāievēro stingri pašizolācijas pasākumi un jānovēro veselība. Ja parādās saslimšanas simptomi, jāveic Covid-19 tests un jāsazinās ar ģimenes ārstu, lai lemtu par turpmāko rīcību.

Latvijā

Vācijas interneta tirdzniecības uzņēmums "Zalando" trešdien paziņoja, ka grasās iegādāties konkurentu "About You" par 1,1 miljardu eiro, lai radītu Eiropas platformu, kas spētu labāk konkurēt ar Ķīnas interneta tirdzniecības milžiem.