Dzelzceļa negadījumus visā ES klasificēs pēc vienotiem principiem

Izstrādāti jauni Ministru kabineta noteikumi, kas pārņems vairāku direktīvu normas, nosakot vienotus kopīgos drošības indikatorus dzelzceļa jomā visā Eiropas Savienībā.

Tādējādi mainīsies dzelzceļa satiksmes negadījumu veidi un klasifikācija, paredz otrdien, 26. oktobrī, valdībā izskatītie Ministru kabineta noteikumi „Dzelzceļa satiksmes negadījumu klasifikācijas, izmeklēšanas un uzskaites kārtība”.

ES īstenotās kopīgās transporta politikas ietvaros attiecībā uz dzelzceļa transportu ir jānosaka kopīgi drošības mērķi. Šobrīd katrā ES dalībvalstī drošības indikatori nacionālajos normatīvajos aktos ir noteikti atšķirīgi, kas apgrūtina kopīgo drošības mērķu sasniegšanas novērtēšanu.

Jaunajā normatīvajā aktā tiek nosaukti trīs dzelzceļa satiksmes negadījumu veidi – smaga dzelzceļa avārija, nopietns negadījums un satiksmes drošības pārkāpums. Līdzšinējā regulējumā dzelzceļa satiksmes negadījumi tika klasificēti kā smaga dzelzceļa avārija, dzelzceļa avārija, satiksmes drošības pārkāpums un nelaimes gadījums, kurā cietis cilvēks.

Tāpat izstrādātajos noteikumos precizēta pārvadātāja un infrastruktūras pārvaldītāja rīcība dzelzceļa satiksmes negadījumā, negadījumu izmeklēšanas organizēšanas un nodrošināšanas kārtība, kā arī dzelzceļa satiksmes negadījumu izmeklēšanas rezultātu noformēšana un uzskaite atbilstoši vienotām ES prasībām.

Latvijā

Latvija tāpat kā Lietuva un Igaunija, nākamā gada 8. februārī atslēgsies no Krievijas un Baltkrievijas energosistēmas (BREL), lai pievienotos kontinentālās Eiropas sistēmai. Tā kā tīkla balansēšanas jaudu izmaksas Latvijā ir plānots uzlikt uz galalietotāju pleciem, elektrības tirgotāji brīdina par gaidāmu elektrības rēķinu pieaugumu. Savukārt Klimata un enerģētikas ministrija Neatkarīgo mierināja, ka nekādas būtiskas izmaiņas elektrības rēķinos nebūšot.

Svarīgākais