Vakcinācijas pret Covid-19 organizēšanas procesā pastāv vairāki iekšējie un ārējie riski, teikts Veselības ministrijas izstrādātajā vakcinācijas pret Covid-19 plānā.
Tiek uzsvērts, ka, plānojot komunikāciju un komunikācijas mērķus, jāņem vērā, ka šajā projektā ir daudz mainīgo apstākļu, kas var ievērojami ietekmēt projekta rezultātu. Tāpēc ir jāveic nepārtraukts situācijas monitorings, savlaicīgi identificējot riskus un plānojot gan alternatīvu darbību projekta ieviešanā, gan atbilstošu komunikāciju, lai to paskaidrotu iesaistītajām mērķauditorijām.
Iekšējie riski, kā norādīts plānā, visi ir vadāmi, plānojami un savlaicīgi novēršami. Tie ir vakcīnu trūkums un vakcinācijas tempu kavēšanās, tostarp, personāla trūkums un koordinēšanas kļūdas.
Tāpat tās var būt kļūdas vakcinācijas procesā, kas izraisa apdraudējumu personu veselībai, drošībai, kā arī komunikācijas kļūdas uzaicinājuma procesā uz vakcināciju, piemēram, nepilnīgi saraksti un lēna ģimenes ārstu komunikācija ar pacientiem.
Starp potenciāliem iekšējiem riskiem minēti arī protesti pret vakcinēšanās punktu izveidi, kūtra iedzīvotāju atsaucība vakcinācijai un baumas par vakcīnu blaknēm.
Vienlaikus minēti arī seši ārējie riski, piemēram, ražotāju problēmas piegādāt vakcīnas, liela mēroga baumas par vakcīnu blaknēm, kā arī valstu lēmumi nogaidīt, apstādināt, pārtraukt vakcinācijas procesu.
Tāpat iespējami liela mēroga protesti pret vakcinēšanās punktu izveidi, kļūdas vakcinācijas procesā, kas izraisa apdraudējumu personu veselībai, drošībai un arī politiski paziņojumi par vakcinācijas nelietderību.
Kā vēstīts, lai sasniegtu izvirzīto mērķi, ka 70% pieaugušo Latvijas iedzīvotāju līdz vasaras beigām vakcinējas pret Covid-19, ir nepieciešams izvērst nacionāla mēroga plānotas komunikācijas aktivitātes nolūkā informēt, iedrošināt un mudināt iedzīvotājus vakcinēties, uzskata Veselības ministrija (VM).
Plānā ietvertas arī divas nacionāla mēroga kampaņas vakcinācijas laikā. Pirmā būs iedrošinošā, bet otrajā plānots paust aicinājumu uz rīcību. Papildus paredzētas nelielas aktivitātes, pielāgojoties konkrētā brīža sabiedriskās domas aktualitātēm, kā arī regulāri sabiedriskās domas pētījumi un mediju, kā arī sociālo mediju monitorings, kas iekļauj arī viltus ziņu atspēkošanu.
Īstenojot sabiedrības informēšanas kampaņu, pirmajā marta nedēļā VM plāno sagaidīt 100 000.vakcīnas saņēmēju.