Visā valsts teritorijā uz autoceļiem veidojās atkala

© f64.lv, Kaspars Krafts

Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, VAS Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) valsts autoceļu ziemas uzturēšanas darbus šobrīd veic 160 tehnikas vienības.

Šodien brauktuvju attīrīšana no sniega, kaisīšana ar pretslīdes materiāliem un grants segumu rievošana atsevišķos autoceļu posmos tiek veikta atkārtoti. Aicinām autovadītājus ņemt vērā, ka braukšanas apstākļi uz autoceļiem ar dažādām uzturēšanas klasēm būtiski atšķiras.

Šodien visos Latvijas reģionos sniega un lietus ietekmē veidojas atkala, kas apgrūtina braukšanas apstākļus uz autoceļiem. LAU ziemas dienesta darbinieki monitorē situāciju uz valsts autoceļiem un nepieciešamības gadījumā veic brauktuvju attīrīšanu no sniega un apstrādi ar pretslīdes materiāliem.

Valsts autoceļu uzturēšanas darbi tiek veikti prioritārā secībā, pamatojoties uz uzturēšanas klasēm A (augstākā), A1, B, C un D (zemākā). Jāņem vērā, ka sniega un lietus rezultātā ledus kārta uz autoceļiem veidojas atkārtoti arī pēc nesen veiktiem uzturēšanas darbiem.

A uzturēšanas klases autoceļu brauktuves no sniega attīra un to apstrādi ar pretslīdes materiāliem veic trīs stundu laikā, A1 uzturēšanas klases autoceļus - četru stundu laikā, B uzturēšanas klases autoceļus - sešās stundās, savukārt C uzturēšanas klases autoceļu attīrīšanu no sniega veic 18 stundās, D uzturēšanas klases ceļiem laiks netiek normēts.

Autoceļiem ar grants segumu ir noteikta C vai D uzturēšanas klase, kas nozīmē, ka laiks slīdamības samazināšnas darbu veikšanai netiek normēts. LAU aicina ceļu lietotājus būt uzmanīgiem, jo uz grants ceļiem apstrāde ar pretslīdes materiāliem vai brauktuves rievošana tiek veikta tikai satiksmei bīstamākajos posmos - stāvos kritumos, kāpumos, līkumos, krustojumos. Autovadītājiem jāņem vērā, ka atkalas laikā veiktie kaisīšanas, rievošanas darbi nav ilglaicīgi, jo lietus nokaisīto smilti noskalo.

Valsts autoceļu stāvokli 24 stundas diennaktī monitorē 32 LAU ziemas dienesta dežuranti, kas, konstatējot noteiktajai uzturēšanas klasei neatbilstošus braukšanas apstākļus apstākļus (sniegs, apledojums), organizē ziemas dienesta darbu. Lēmumu par darbu uzsākšanu dežuranti pieņem, vadoties no faktiskā autoceļa virsmas stāvokļa un sekojot līdzi laika apstākļu prognozēm, mobilo virsmu sensoru datiem un informācijai no vairāk nekā 50 meteostacijām, kas izvietotas uz valsts autoceļiem.

LAU aicina autovadītājus ievērot piesardzību, izvēlēties autoceļa seguma stāvoklim atbilstošu braukšanas ātrumu un ievērot lielāku distanci līdz priekšā braucošiem transportlīdzekļiem.

Svarīgākais