LTV reitingu kritumā vaino sabiedrības vēlmes

Latvijas Televīzijas (LTV) reitingu kritums izskaidrojams ar pieaugošo cilvēku vēlmi pēc izklaidējoša rakstura pārraidēm televīzijā, saka LTV ģenerāldirektors Edgars Kots.

Kā pastāstīja Kots, patlaban tiek izvērtēti un analizēti iemesli LTV reitingu kritumam un tuvākajā Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) sēdē tas tiks apspriests.

"Šo reitingu kritumu, domāju, ietekmējusi sabiedriskās domas maiņa. Cilvēki, it īpaši šajā ekonomiski ne tik vieglajā laikā, vēlas vairāk izklaidēties, atslēgties no rūpju pilnās ikdienas, skatoties viegli uztveramus raidījumus, seriālus un filmas. Tādēļ komerctelevīzijas piesaista lielāku interesi. LTV programma ir šaurai auditorijai, tai ir vairāk izglītojošs raksturs," uzskata televīzijas vadītājs.

Kots uzsver, ka, strādājot par LTV ģenerāldirektoru, neviens NEPLP nav varējis skaidri noformulēt, kāds ir sabiedriskās televīzijas uzdevums. Pēc viņa domām, tās uzdevums ir sniegt alternatīvu izvēli Latvijas iedzīvotājiem un izglītot viņus.

"Man nav bijis darba uzdevums, ka LTV ir jābūt topa līderim Latvijas televīziju vidū. Ja gribam noturēt reitingus, būtu jāmaina LTV programma - jāatsakās no operas, baleta un citām kultūras pārraidēm, jāizveido kāds muzikāls šovs, jāatjauno nacionālā seriāla filmēšana, jāorganizē kāda izklaidējoša prāta spēle," skaidro Kots.

To, vai sekos kādas izmaiņas LTV programmā, Kots patlaban nevēlējās komentēt.

Kā ziņots, 14.oktobra NEPLP sēdē LTV vadībai tika uzdots skaidrot LTV reitingu kritumu.

Kā iepriekš jau tika rakstīts, pēdējo sešu gadu laikā divkārt samazinājusies LTV 1.kanāla tirgus daļa. 2004.gada septembrī LTV 1.kanāls aizņēma 15,4% no kopējā skatīšanās laika, kamēr 2010.gada septembrī - vien 7,5%.

Svarīgākais