Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Latvijā

Skolas Covid-19 laikā saskaras ar dažādiem izaicinājumiem, kas apgrūtina akreditācijas procesu

© Romāns Kokšarovs/F64

Izglītības iestādes un to dibinātāji Covid-19 pandēmijas un ārkārtējās situācijas laikā saskaras ar dažādiem izaicinājumiem, kas apgrūtina akreditācijas procesa īstenošanu vai pabeigšanu, secinājis Izglītības kvalitātes valsts dienests (IKVD).

Kā aģentūra LETA uzzināja Valsts izglītības satura centrā (VISC), daudzu izglītības iestāžu darbu apgrūtinājusi skolēnu un personāla saslimšana, kā arī visai iestādei vai klašu grupai noteiktā karantīna.

Centrā klāstīja, ka ir izglītības iestādes, kurām ir nepietiekams tehniskais nodrošinājums un ierobežots interneta ātrums pilnībā attālinātas akreditācijas veikšanai. Tāpat šķērslis organizēt akreditācijas procesu var būt būtisks dibinātāja un izglītības iestādes ienākumu kritums un problēmas segt akreditācijas izmaksas, kā arī izglītības iestādes vadības pārslodze un pedagogu izdegšana attālināto mācību laikā.

Lai sniegtu izglītības iestādēm atbalstu, IKVD izstrādāja grozījumus Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumā, paredzot izglītības iestādēm, kuru akreditācijas termiņš beidzas līdz 2021.gada 31.augustam, iespēju pagarināt izglītības iestādes, izglītības programmu akreditāciju un izglītības iestādes vadītāja profesionālās darbības novērtēšanu uz laiku līdz 2022.gada 31.maijam.

Minētos grozījumus piektdien pieņēma Saeima. Lai saņemtu pagarinājumu, jāiesniedz argumentēts iesniegums dienestā.

VISC informēja, ka akreditācijas termiņa pagarināšana notiek pēc izglītības iestādes vēlēšanās un lūguma. Ja izglītības iestāde ir gatava akreditāciju īstenot bez pagarinājuma šobrīd paredzētajā laikā, iesniegums par pagarinājumu nav jāiesniedz.

Vienlaikus centrā uzsvēra, ka, pagarinot akreditācijas termiņu, nākamā akreditācija notiks pēc jaunās akreditācijas metodikas.