Dzērājšoferus ar lāzeriem tomēr neķers

Lai arī Latvijas zinātnieki būtu gatavi izstrādāt lāzeriekārtas, ar kuru palīdzību varētu ķert dzērājšoferus, milzīgo izmaksu dēļ no šīs ieceres atteicies tās autors – Valsts policijas (VP) Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš.

"Tas ir diezgan sarežģīts projekts. Tiekoties ar Latvijas Universitātes lāzercentra speciālistiem, secinājām, ka ir iespējams izgatavot šādas ierīces, taču nebija skaidrības par izmaksām un vai tas attaisnosies. Bija daudz jautājumu, un šobrīd projekts ir apstājies, jo lāzerradaru izstrāde ir pārāk dārga," Neatkarīgajai stāsta VP pārstāvis E. Zivtiņš.

Līdzšinējā pieredze liecina, ka ceļu policija sekmīgi tiek galā ar reibušo autovadītāju ķeršanu. "Ar tiem pašiem lētiem līdzekļiem iereibušo autovadītāju skaitu varam samazināt tāpat kā līdz šim, tad – vai ir jēga ieguldīt pietiekami lielus līdzekļus, lai uztaisītu totālu kontroli?" jautā E. Zivtiņš un arī atbild: "Kādreiz bija 40–50 iereibuši autovadītāji pa diennakti, tagad noķer vidēji desmit diennaktī. Var prognozēt, ka drīz iereibuši autovadītāji Latvijā nebūs problēma."

Šogad ceļu policija paredzējusi izlietot 250 000 alkohola testu veikšanai paredzētās caurulītes, nākamgad – vēl palielināt pārbaužu skaitu. "Tas ir pasākumu komplekss – kampaņas, likumdošana, kontrole, prevencija. Efekts ir ne tikai no lielajiem reidiem. Svarīgs ir ikdienas darbs. Policisti strādā katru dienu, pastiprināti ceturtdien, piektdien, sestdien, svētdien un pirmdienas rītā," atklāj VP pārstāvis. Tāpat viņš uzsver, ka ceļu satiksmes kultūra uzlabojas un dzērušu šoferu satiksmē kļūst mazāk.

Latvijā

Valsts aizsardzības dienesta karavīri Sēlijas militārā poligona dronu mācību un testēšanas poligonā aizvadījuši noslēdzošās bezpilota lidaparātu rotas līmeņa mācības, kurās, izmantojot dažādus bezpilota lidaparātu modeļus, trenēja spēju identificēt un iznīcināt pretinieku, aģentūru LETA informēja Aizsardzības ministrijā.

Svarīgākais