Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija trešdien, 13.oktobrī, diskutēja par Latvijas Televīzijas (LTV) rīcību, pārdodot reklāmas raidlaiku Kontinentālās hokeja līgas spēļu translāciju laikā.
„Komisija šodien sēdē sāka skatīt ļoti būtisku jautājumu, kas skar sabiedrisko mediju finansēšanu. Taču diemžēl Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome komisijai nevarēja sniegt savu vērtējumu par Latvijas Televīzijas rīcību saistībā ar Kontinentālās hokeja līgas spēļu translācijas tiesību iegādi un reklāmas pārdošanu reklāmas tirgū mazpazīstamam uzņēmumam. Tādēļ plānojam šo jautājumu jau tuvākajā laikā skatīt atkārtoti,” pauž komisijas priekšsēdētāja Ingrīda Circene.
Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) priekšsēdētājs Ābrams Kleckins atzina, ka patlaban nevar sniegt oficiālu padomes viedokli ne par licences iegādi, ne arī par reklāmas tiesību pārdošanu. NEPLP mēneša laikā esot apkopojusi dokumentus un tikai rīt sasaukšot padomes sēdi, lai izskatītu šo jautājumu. Jau nākamnedēļ varētu būt pieejams NEPLP atzinums, norādīja Ā.Kleckins.
Iespēju iegādāties LTV reklāmas piedāvājumu ieguvusi SIA „Reklāmas aģentūra „Persona””. Raidorganizāciju asociācija komisijai adresētā vēstulē pauž bažas par LTV rīcību, no sākuma iegādājoties Kontinentālās hokeja līgas spēļu translācijas licenci un uzņemoties apjomīgas finansiālās saistības, un tikai pēc tam rīkojot reklāmas iepirkumu, lai finansētu licences maksu.
Asociācijas izpilddirektore Gunta Līdaka komisijas sēdē norādīja, ka plašsaziņas līdzekļos minētā reklāmas darījuma summa - aptuveni 700 tūkstoši latu - ir neadekvāti augsta pašreizējai tirgus situācijai. Jau gada beigās LTV vadība var atskārst, ka nav guvusi nepieciešamos ieņēmumus, un vērsties valdībā pēc papildu finansējuma, uzsvēra G.Līdaka.
NEPLP jurists Andris Ķēniņš noraidīja šo viedokli, norādot, ka LTV ģenerāldirektors Edgards Kots ir apliecinājis, ka šajā projektā netiks izmantota valsts dotācija, tādēļ nav riska, ka Latvijas Televīzija šogad varētu prasīt papildu finansējumu.
Pēc atbildīgo amatpersonu uzklausīšanas komisija vienojās pie šī jautājuma atgriezīsies tuvāko nedēļu laikā - pēc NEPLP atzinuma saņemšanas.
Jau ziņots, ka Latvijas Televīzija (LTV) ir paziņojusi, ka lauzīs līgumu ar reklāmas aģentūru "Persona", kas iepriekš par miljonu eiro (702 800 latiem) ieguva tiesības tirgot reklāmas hokeja klubu Rīgas "Dinamo" un "Rīga" spēļu translāciju laikā, taču nepilda saistības, un LTV ģenerāldirektors Edgars Kots personīgi apņēmies nodarboties ar reklāmdevēju piesaisti.
"Firmas.lv" informācija liecina, ka reklāmas aģentūra "Persona" pieder Tatjanai Horoševai, kura ir arī uzņēmuma vienīgā valdes locekle. Reklāmas aģentūras "Persona" apgrozījums pērn bijis 120 000 latu, peļņa - 1710 latu, bet gadu iepriekš firma apgrozīja 410 000 latu un nopelnīja 46 800 latus.