Ceturtdiena, 28.marts

redeem Ginta, Gunda, Gunta

arrow_right_alt Latvijā

Vides pārraudzības valsts birojs akceptē autoceļa Rīga-Ērgļi Lielo Kangaru posma asfaltēšanu

© Dmitrijs Suļžics/F64

Vides pārraudzības valsts birojs akceptējis reģionālā autoceļa Rīga-Ērgļi Lielo Kangaru posma asfaltēšanas ieceri, taču būvdarbu sākšanas termiņi vēl nav zināmi,  informēja VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC). 

Kompānijā norādīja, ka ir saņemts pozitīvs Vides pārraudzības valsts biroja atzinums par reģionālā autoceļa Rīga-Ērgļi (P4) gandrīz deviņus kilometrus gara posma pārbūves ietekmes uz Eiropas nozīmes īpaši aizsargājamo dabas teritoriju ("Natura 2000") dabas liegumu Lielie Kangari novērtējumu.

Gan būvprojekta izstrāde, gan būvdarbi varēs sākties tad, kad tam būs pieejams nepieciešamais finansējums, norādīja LVC. Patlaban plānots, ka projektēšanu varētu sākt 2021.gadā, savukārt iespējamo būvdarbu termiņi patlaban nav zināmi.

2013.gadā tika veikts ietekmes uz Eiropas nozīmes īpaši aizsargājamo dabas teritoriju ("Natura 2000") - dabas liegumu Lielie Kangari novērtējums un Vides pārraudzības valsts birojs deva tam negatīvu atzinumu toreiz plānoto trases izmaiņu dēļ, proti, trasi bija plānots iztaisnot. Patlaban trases iztaisnošana nav plānota un asfaltēšanas darbus iecerēts veikts esošās ceļa trases robežās.

Pēdējo piecu gadu laikā valsts autoceļu uzturēšanai un attīstībai pieejamais finansējums svārstījās no 250 līdz 280 miljoniem eiro, savukārt 2021.gadā valsts budžetā valsts autoceļiem ir paredzēti 174 miljoni eiro, no tiem 87 miljoni kapitālieguldījumiem. Lai valsts autoceļu tīklā veiktu visus nepieciešamos būvdarbus, ik gadu būtu nepieciešami apmēram 600 miljoni eiro, taču tāds finansējums valsts autoceļu tīklam kopš pagājušā gadsimta 90.gadiem nekad nav piešķirts, uzsvēra LVC.

Kompānija LVC reģistrēta 1997.gadā, un tās pamatkapitāls ir 4,156 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma apgrozījums pērn bija 15,789 miljoni eiro, bet peļņa - 81 800 eiro.